בארץ

פגיעת הכטב”ם בבא"ח גולני: 4 חיילים נהרגו ו-63 נפצעו בדרגות שונות

ארבעה חיילים נהרגו ו-63 נפצעו, בהם שבעה במצב קשה, לאחר פגיעת כטב”ם של חיזבאללה בבסיס האימונים של גולני ליד בנימינה. דובר צה”ל מסר שהאירוע בשליטה מלאה והחקירה לבירור נסיבות הפגיעה נמשכת
מערכת ice | 
כלי טיס בלתי מאויש (צילום ויקיפדיה/ נחמיה גרשוני-איילהו)
ארבעה חיילי צה"ל נהרגו ו-63 נפצעו, בהם שבעה במצב קשה, בעקבות תקיפת כטב"ם של חיזבאללה בבסיס האימונים של חטיבת גולני בסמוך לבנימינה. דובר צה"ל התיר לפרסם את הפרטים בלילה שבין ראשון לשני, והבוקר הותיר לפרסום את שמות הנופלים.
סמל אלון אמיתי ז"ל, סמל יוסף הייב ז"ל, סמל יואב אגמון ז"ל וסמל עומרי תמרי ז״ל.
היום, 51 חיילים נורתו באשפוז בדרגות פציעה שונות. הפצועים פוזרו בין מספר בתי חולים ברחבי הארץ. ברמב"ם בחיפה מאושפזים שלושה חיילים במצב בינוני. בבית החולים העמק מקבוצת כללית, ארבעה חיילים מאושפזים, כולם במצב קל, לאחר ששני פצועים שוחררו במהלך הלילה. בבלינסון שפתח תקווה מטופלים ארבעה חיילים, כאשר אחר מהם במצב קשה לאחר שעבר ניתוח. בבית החולים הלל יפה מאושפזים 30 חיילים, מהם ארבעה במצב קשה ואחד במצב בינוני, השאר במצב קל.

תמונות: דובר צה"ל
דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, מסר הצהרה סמוך לבסיס שבו אירע הפיגוע. הוא קרא לציבור להימנע מהפצת שמועות ושמות הנפגעים לפני ההודעה הרשמית למשפחות. לדבריו, בשעה 19:00 חדר כלי טיס בלתי מאויש של חיזבאללה מלבנון ופגע בבסיס האימונים, הוא גרם לאבדות קשות. "האירוע נמצא תחת שליטה מלאה", ציין הגרי, והדגיש כי כל החיילים עודכנו ויצרו קשר עם משפחותיהם.
עוד הוסיף דובר צה"ל, כי צה"ל יחקור את האירוע ויבחן כיצד הצליח הכטב"ם לחדור ללא התרעה, תוך הדגשת הצורך בשיפור ההגנה מפני איומים אוויריים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה