בארץ

קרעי לבג''ץ: "ישנה שיטה לנסיון ליטול ממני את סמכויותי"

שר התקשורת קרעי פנה לבג''ץ תחת הטענה כי ישנה שיטה, בה ע''י עתירות אותם מקבלת הפרקליטות מנטרלים את סמכויות המינוי שלו "זהו שימוש לרעה בהליך השיפוטי ובסמכויות הייעוץ המשפטי, כדי לנטרל את רצון הבוחר"
דורון בלוך | 
שלמה קרעי (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
שר התקשורת שלמה קרעי התבטא הבוקר (ראשון) בחריפות והציג את עמדתו לבג''ץ בנוגע לעתירה כנגד מינוי השופט דרורי ולאחר הקפאת תהליכי המינוי למועצת תאגיד השידור הישראלי. אשר לדבריו "מתעורר החשד שמא מדובר ב"שיטה".
על פי עמדת השר קרעי, החשד הוא כי השיטה פועלת כך: "גורמים בעלי אינטרס עותרים לבג"צ, ומשיגים צווי ביניים על יסוד טענות משפטיות לכאוריות אך מופרכות; הפרקליטות מסכימה בשמי ובניגוד לדעתי לנטרול סמכויות המינוי, וכך חולפת לה הקדנציה מבלי שעלה בידי לבצע פעולות שהן בליבת הסמכות המיניסטריאלית - מינויים למועצות ציבוריות. זהו שימוש לרעה בהליך השיפוטי ובסמכויות הייעוץ המשפטי, כדי לנטרל את רצון הבוחר".
בעמדתו, הדגיש השר קרעי "אני מתנגד באופן מוחלט לבקשת ארכה נוספת. מדובר בנסיון ליטול משר התקשורת את סמכויותיו ללא לקיחת אחריות על השלכות המעשה". עוד הוסיף לחדד "אין שום דבר נוסף לברר. הכל ידוע וברור לכל בר דעת והכל נעשה כדין וכשורה גם אליבא דצוות המשפטי של היועמ״שית שאמרו זאת בפנינו במפורש".
עוד הוסיף למתוח ביקורת חריפה, ואמר "לצערי מדובר אך ורק בניסיון נואל של הייעוץ המשפטי לממשלה למנוע ממני כשר התקשורת למלא את תפקידי ולמנוע מוועדת האיתור להמליץ בפניי על חברי מועצה חדשים למועצת התאגיד. צר לי על כי הייעוץ המשפטי מנסה לעשות חוכא ואיתלולא מן התהליך כולו, ומבית המשפט הנכבד. תמוה שבעתיים בעיניי כי בית המשפט הנכבד בוחר ללכת שבי אחרי התרגילים האלו ולמעשה לפעול בניגוד להחלטתו הוא שלא להוציא צו ביניים אך להקפיא סמכויות לפי ״חזקה״.
כמו כן תאר  "גם ברשות השניה המצב דומה ובגלל דחיות חוזרות ונשנות של הפרקליטות, הקפיא בית המשפט את סמכויות מ״מ יו״ר המועצה, וכיום האינטרס הציבורי נפגע עד להודעה חדשה". את דבריו חתם באמירה "אני מצפה מבית המשפט הנכבד לחדול את הגורמים הנוגעים בדבר מהתנהלות זו, בכל ההליכים התלויים ועומדים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה