בארץ

מזכיר ההגנה האמריקאי: "לעבור לשלב הבא בלבנון"

מזכיר ההגנה האמריקאי אוסטין לויד שוחח עם גלנט, והביע בין היתר אי שביעות רצון מהמצב בלנון וברצועת עזה, בים היתר בעקבות הפגיעה בכוחות יוניפ''ל, וקרא לעבור לשלב הבא. זאת לצד ההבטחה כי ארה''ב תמשיך לערוב לבטחון ישראל
דורון בלוך |  2
שר הביטחון יואב גלנט לצד מזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין (צילום מרים אלסטר/פלאש 90)
מזכיר ההגנה האמריקאי לויד אוסטין התייחס בהצהרה למלחמה שמנהלת ישראל בלבנון, וטען כי הגיע השלב בו ישנו צורך לעבור מפעילות צבאית התקפית, למציאת פתרון דיפלומטי.
אוסטין, סיפר כי במהלך השבת שוחח טלפונית עם שר הביטחון יואב גלנט, בשיחה בה חידדו השניים את המסרים ואת המהלכים אותם צופה כל מדינה בנוגע להמשך המלחמה. כמו כן, במהלך שיחתם לויד "הביע דאגה" מכך שעל פי הדיווחים צה''ל פגע בכוחות האו'''ם הנמצאים בלבנון, והדגיש את חשיבות הבטחת ביטחון כוחות יוניפ''ל וכן שלומם של חיילי צבא לבנון.
עוד, אמר אוסטין כי הגיע יש צורך לעבור מפעילות צבאית בלבנון, הכוללת את התקיפות המסיביות של חיל האוויר וכן התמרון הקרקעי שהחל בלבנון, ולהתחיל לפעול במישור הדיפלומטי על מנת להגיע לפתרון. בנוסף, העלה לויד את סוגיית המשבר ההומניטרי ברצועת עזה, והדגיש כי יש צורך בנקיטת צעדים על מנת לטפל בנושא.
כמו כן, בשיחתם הדגיש המזכיר אוסטין את מחויבותה של ארצות הברית לבטחונה של ישראל, "מחויבותה האיתנה, הקבועה והנחרצת של ארה''ב לישראל" כדבריו. כזכור, ארה''ב החליטה להעביר לישראל סוללת מערכת יירוט מקבילה למערכת חץ, להתמודדות עם טילים בליסטיים.
 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    לא צריך להאמין להם. הם שקרנים
    גיל 10/2024/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק יודעים להבטיח
    סגור
  • 1.
    השלב הבא בלבנון לפרוק את חיזבללה מנישקו לחלוטין
    יקי 10/2024/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה הפיתרון היחידי אין לנו סיכסוך עם לבנון אסור לעם היהודי ומדינת ישראל לאפשר לאירגון טרור להיתקיים על גבולה חייבים מעבר לליטני תחילה ומעבר לו למנוע אוייב כלשהו שיאיים על אזרחי ישראלואת חיזבללה הצבאי להדביר משמע לבטל לחלוטין בכוח או בהחלטה אמינה . נעקוב ונעשה שכך יהיה בכל זמן ובכל מקום על ביטחוננו לא נתפשר .
    סגור