בארץ

"גזירות פוגעניות לא מוצדקות במשרתים": זעם בשב"ס על תקציב 2025

ימים ספורים לאחר פרסום תקציב 2025 וכבר קמו לו שורת מתנגדים. בניהם, גם נציב שירות בתי הסוהר רב-גונדר קובי יעקובי, ששיגר מכתב חריף לשר סמוטריץ' בו טען שהתקציב פוגע בתנאים של מרבית אנשי שב"ס: "מנסחי ההצעות מנותקים באופן קיצוני מהמלחמה והנעשה בשטח"
מערכת ice | 
בצלאל סמוטריץ, קובי יעקובי (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג)
משרד האוצר, החל לפרסם את צעדי החקיקה שילוו את תקציב 2025, אשר כולל צעדים שנועדו לאפשר לממשלה להתמודד עם ההשלכות הרבות של מלחמת 'חרבות ברזל' על המדינה בכלל ועל המשק הישראלי בפרט. מאז שאלו פורסמו, רבים יצאו נגד התקציב המסתמן, בהם נציב שירות בתי הסוהר רב-גונדר קובי יעקובי ששלח מכתב חריף לשר האוצר בצלאל סמוטריץ'.
במכתב, רב-גונדר יעקובי, יצא נגד אחת ההצעות שנכללו בתקציב 2025, אשר פוגעת באופן מובהק בתנאי השכר של משרתי כוחות הביטחון שאינם לוחמים. ההצעה עושה שינוי במעמדם של אנשי הארגון כזו מגדירה רק את יחידת מצדה של הארגון כלוחמים בזמן שהסוהרים זוכים למעמד של לוחמי הכליאה ועובדי המטה. 
ההצעה מגיעה בשעה שבה מעמדם והתנאים שהעובדים במגזר הציבורי נמוכים מזה שמציעות חברות במגזר הפרטי. היא פוגעת בזכאות של אנשי שב"ס לנופש, חופשות שחרור והסתגלות, פטור מקיזוז של מענק הפרישה לזכאים ועוד גזרות שיחולו על מי שהאוצר הגדיר כלא לוחמים. לכן, במידה ההצעה תעבור היא עתידה לפגוע קשות בתנאים של חלק נכבד ממשרתי שב"ס.
במכתב שנציב שירות בתי הסוהר, רב-גונדר קובי יעקובי שיגר לשר סמוטריץ', נכתב בין היתר כי:  "קיבלתי בתדהמה את הצעות המחליטים הכוללות גזירות פוגעניות לא מוצדקות במשרתים בשב"ס. חמור מכך העיתוי, שעה שהשב"ס מתמודד מול מחבלים במספרים וצפיפות חסרי תקדים ללא הלימה עם תקני כוח האדם, באופן שמייצר עומס תמידי על אנשי שב"ס שלא חל עליהם חוק שעות עבודה ומנוחה ואינם זכאים לשעות נוספות או החזקת רכב. מנסחי ההצעות מנותקים באופן קיצוני מהמלחמה והנעשה בשטח בדגש על כליאת מחבלים ומניעת הכוונת טרור מתוך הכלא".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה