בארץ

מימון לא חוקי: נפתחה חקירה פלילית נגד השר חייים ביטון

נפתחה חקירה פלילית נגד השר חיים ביטון בעקבות חשד למימון לא חוקי של עיתון ש"ס מכספי משרד החינוך "חשד לשימוש חמור בכספי ציבור למטרות מפלגתיות"
דורון בלוך |  1
חיים ביטון (צילום Chaim Goldberg/Flash90)
משטרת ישראל פתחה בחקירה פלילית נגד השר חיים ביטון ממפלגת ש"ס, בעקבות חשד למימון לא חוקי של העיתון המפלגתי "הדרך". החשד המרכזי הוא כי בתקופת כהונתו של ביטון כמנכ"ל רשת החינוך של ש"ס, נעשה שימוש בכספי ציבור המיועדים למערכת החינוך לצורך מימון פעילות העיתון הפרטי של המפלגה.
הנושא נחשף לראשונה בתחילת 2023 בכתבתו של אבישי גרינצייג, שחשף כי עיתון הבית של מפלגת ש''ס,  "הדרך", העסיק ושילם לעובדיו שכר באמצעות כספי רשת 'מעיין החינוך התורני' של מפלגת ש"ס, המתוקצבת על ידי משרד החינוך. בעקבות החשיפה, פנתה התנועה לאיכות השלטון מספר פעמים ליועצת המשפטית לממשלה, למפכ"ל המשטרה ולפרקליט המדינה בדרישה לפתוח בחקירה פלילית.
מהתנועה לאיכות השלטון נמסר על כך: "אנו מברכים על ההחלטה לפתוח בחקירה פלילית בפרשה חמורה זו. מדובר בחשד לשימוש חמור בכספי ציבור למטרות מפלגתיות צרות, תוך פגיעה במערכת החינוך ובאמון הציבור. אנו קוראים למשטרה ולפרקליטות לחקור את הפרשה ביסודיות ובמהירות האפשרית, ולמצות את הדין עם כל המעורבים. נמשיך לעקוב אחר התפתחות החקירה ולפעול למען טוהר המידות בשירות הציבורי."
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ש"ס, לא יכול להיות.. (ל"ת)
    גיא 10/2024/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור