בארץ

מרגש: כך ציינה תנועת הנוער העובד והלומד את ה-7 באוקטובר

בטקסים, סיפורים אישיים של גיבורי המלחמה וביקור של נשיא המדינה: כך ציינו בני נוער ברחבי הארץ את יום השנה לאירועי ה-7 באוקטובר

מערכת ice | 
הנוער העובד והלומד (צילום הנוער העובד והלומד)
אמש ציינה מדינת ישראל בלב כבד שנה לאירועי ה-7 באוקטובר. בני הנוער ברחבי הארץ בחרו לציין את מועד השנה לאסון בדרכם. תנועת "הנוער העובד והלומד" ציינה את יום השנה במגוון טקסים שכללו סיפורי גבורה, נאומים ושירים לזכרם של הנופלים. 
בטקסים השונים שנערכו ברחבי הארץ,  השתתפו אלפי בנות ובני נוער אשר להם בקשה אחת משותפת - להשאיר את המחלוקות בצד ולהתאחד יחד למען הזיכרון. קן שדרות של תנועת "הנוער הלומד", אשר נמצא בסמוך לתחנת המשטרה בעיר בה התרחש לפני שנה נורא עם מחבלים, הוקם מחדש לרגל ההתארגנות לטקס ציון השנה לטבח השבעה באוקטובר. בטקס הזיכרון המדובר, נכחו בין היתר נשיא המדינה, יצחק הרצוג ורעייתו.  
הטקס נערך בתחנת המשטרה של שדרות אשר הפכה לסמל כשהייתה מוקד לקרב קשה בשבת השחורה. עוד נודע, כי באותו מקום נחנך אתר הנצחה לנופלים. נשיא המדינה אמר לחניכי הקן בשדרות: "אני שמח לראות שהמקום פעיל, חולצות כחולות ושרוך אדום עסוקים בעשייה למרות ובגלל כל מה שקרה ממש כאן לפני שנה. זו התקומה שלנו".
טקס מרגש נוסף התקיים בקיבוץ אורים, במועצה האזורית אשכול. אל הטקס הקהילתי הצטרפו חניכי וחניכות הנוער העובד והלומד וחטיבת בני המושבים המקיימים פעילות קבועה באורים במשך שנים והם חלק אינטגרלי מקהילת הקיבוצים במועצה. 
בסיום הטקס התקבצו חברי הקיבוץ לשיחה אישית עם לואיס הר, חבר הקיבוץ שנחטף מניר יצחק בשביעה באוקטובר ושוחרר במבצע "יד זהב" בחודש פברואר לאחר ששהה 129 יום בשבי.


(צילום: הנוער העובד והלומד)
לואיס שוחח עם חברי הקהילה וסיפר להם מנקודת מבטו האישית על רגעי החטיפה, השהייה והתנאים בשבי ותיאר את מבצע החילוץ רגע אחר רגע עד שהגיע בשלום חזרה הביתה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה