בארץ

גדעון סער מגיב לראשונה להצטרפותו לממשלה: "החלטות קשות לפנינו"

גדעון סער מגיב להצטרפותו לממשלה: "הימים הקשים והמאתגרים וגם הסכנות אינם מאחורינו. מרחבי אי הוודאות משמעותיים. יהיה קשה לפני שיהיה טוב. בשעה זו חשוב לחזק את ישראל, את ממשלתה ואת האחדות והלכידות בה"
דורון בלוך |  2
גדעון סער (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני)
חבר הכנסת גדעון סער נשא הצהרה משותפת עם רה''מ נתניהו על הצטרפותו לממשלה. בה אמר "אזרחי ישראל, מדינתנו האהובה מצויה מזה קרוב לשנה במלחמה עזה במספר חזיתות. זהו מבחן היסטורי שיש לנו רק דרך אחת לסיימו: כשידנו על העליונה".
והחל להסביר "לכן, הצטרפתי לממשלה לאחר 7 באוקטובר, בחודש אוקטובר אשתקד. לצערי נאלצתי להתפטר ממנה בחודש מרץ, על אף תמיכתי במטרות המלחמה, בשלב בו הרגשתי שלא יכולתי להשפיע כחבר קבינט המלחמה. 
אנחנו חיים בימים היסטוריים לישראל. אלה ימים מכריעים במערכה מול אויבינו. בשעתו, כשהתפטרתי מהממשלה מתחתי ביקורת על מה שראיתי כדשדוש. ברור שהגישה שבאה לידי ביטוי מביירות ועד חודיידה היא גישה אקטיביסטית מובהקת, בה אני מצדד מאז ומתמיד. 
הימים הקשים והמאתגרים וגם הסכנות אינם מאחורינו. מרחבי אי הוודאות משמעותיים. יהיה קשה לפני שיהיה טוב. בשעה זו חשוב לחזק את ישראל, את ממשלתה ואת האחדות והלכידות בה. על כן, נעתרתי לבקשת ראש הממשלה נתניהו להצטרף לממשלה ולתרום לעבודתה במוקדי קבלת ההחלטות מניסיוני ומיכולותי. זהו המעשה הפטריוטי והנכון לעשות כעת. 
אני מצטרף לממשלה בשלב זה ללא הסכם קואליציוני – אבל עם השקפת עולם סדורה ועם גישה פטריוטית עזה למען עמנו. עם ראש הממשלה בנימין נתניהו היו לי בעבר שנים של יחסי עבודה ושיתוף פעולה קרובים וטובים מאוד והיו גם שנים של קרע פוליטי ואישי.
האמינו לי, אזרחי ישראל האהובים, מהבוקר של השבת ב-7 באוקטובר – זה חסר כל משמעות בעיניי. בממשלה הנוכחית עבדנו ביחד באופן ענייני וללא משקעים. שמרנו על קשר גם לאחר מכן. השיחות בינינו התמקדו במלחמה, על היבטיה השונים. מצאנו מכנה משותף רחב. אני מאמין שנוכל לעבוד יחד שכם אל שכם, בלי מחיצות, למען ישראל וביטחונה. 
במצב הנוכחי, ולאחר ששקלתי את הדברים הגעתי למסקנה כי אין תוחלת בהמשך הישיבה באופוזיציה, במצב בו עמדות רוב חבריה בנושא המלחמה, שונות ואף רחוקות מעמדותי. זוהי עת בה חובתי לנסות ולתרום ליד שולחן קבלת ההחלטות. 
בימים האחרונים הפגינה הממשלה בראשות נתניהו עוז-החלטה ראוי לציון. צה"ל פעל באופן מושלם. גם בהמשך המלחמה נידרש לנחישות לצד שיקול-דעת. אין לפנינו החלטות קלות. אלא רק החלטות קשות. אני מאמין שאם נדע לעמוד איתן, אם נשכיל להחליט נכון – נבטיח את עתיד ישראל. אף אחד לא יצליח לדחוק אותנו מארצנו היחידה. 
זכינו כולנו להיוולד, לגדול ולחיות במדינה יהודית חופשית ואנו מחויבים לעשות הכול כדי לשמור עליה וכדי להבטיח את עתיד ילדינו ונכדינו בה לדורי דורות. טוב לחזק את כח העמידה הלאומי. נכון להניח בצד את מלחמות היהודים ולהתמקד ולהתרכז במלחמה באויבינו".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מתלהם ומפמפם
    שמנצ'יק 09/2024/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פשוט חדל אישים וחסר עמוד שדרה. איבד את כבודו ולדעתי עומד לאבד גם את גאולה אבן.
    סגור
  • 1.
    ביבי
    אמיר ששון 09/2024/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ביבי נתת לו זכות וטו על בגץ.ועל היועמשית.? עוד פעם אתה מגן עליהם?
    סגור