בארץ

דרמה פוליטית: גדעון סער מצטרף לממשלה

דרמה פוליטית: גדעון סער מצטרף לממשלה. סער יכנס ככל הנראה כרגע כשר ללא תיק, כאשר גלנט נשאר כרגע בתפקידו, ויצטרף כחבר הקבינט המצומצם. נתניהו וסער נשאו הצהרה משותפת
דורון בלוך |  1
בנימין נתניהו, גדעון סער (צילום פלאש 90/ תומר נויברג, יונתן סינדל)
דרמה פוליטית: גדעון סער מצטרף לממשלה. סער יכנס ככל הנראה כרגע כשר ללא תיק, כאשר גלנט נשאר כרגע בתפקידו, ויצטרף כחבר הקבינט המצומצם. המשמעות לכך שסער מצטרף לממשלה, הינה שמרגע שיושבע, גם כאשר הינו ללא תיק, הכנסת לא תידרש להצביע שוב למינויו כשר בטחון. וכן בכך מקנה ארבע אצבעות לטובת הקואליציה וגורע ארבע מהאופוזיציה, דבר שיקל בהעברת מהלכים. כמו כן המהלך צפוי להרחיק עוד את התרחיש בו יוקדמו הבחירות, בעקבות ייצוב והרחבת הממשלה והקואליציה על ידי הצטרפותו.
בהצהרתם, אמר רה''מ נתניהו: ​ימי מבחן קשים עוד לפנינו. לכידות השורות היא תנאי הכרחי כדי שנעמוד איתן בימי מבחן אלה, וכדי שנשיג את היעדים שהצבנו: חיסול החמאס, השבת כל חטופינו והחזרת תושבי הצפון בביטחה לבתיהם.
עם פרוץ המלחמה, פעלתי מיד להקים ממשלה רחבה ויציבה ככל האפשר. לכן, הערכתי מאוד את הצטרפותם לממשלה של בני גנץ וגדעון סער, והצטערתי כשהם עזבו. מאותה סיבה, אני מעריך את העובדה שגדעון סער נענה לבקשתי והסכים היום לחזור לממשלה.
מהלך זה תורם לאחדות בתוכנו, ולאחדות מול אויבינו.
בדיוני הקבינט המדיני-ביטחוני התרשמתי מאוד מראייתו הרחבה של גדעון סער, ומיכולתו להציע פתרונות יצירתיים בעיות סבוכות. לא אחת ראינו עין בעין את המהלכים שיש לבצע. זה לא סוד שהיו בנינו בעבר מחלוקות, אבל מאז השבעה באוקטובר שנינו שמנו מאחורינו את כל משקעי העבר. כך היה כשגדעון סער הצטרף לממשלה באוקטובר, וכך גם יהיה כשגדעון חוזר היום לממשלה ולקבינט המדיני-ביטחוני.
אנחנו נעבוד יחד, שכם אל שכם, ואני מתכוון להיעזר בו בפורומים המשפיעים על ניהול המלחמה. גדעון, אני מעריך מאוד את החלטתך. אתה מתעלה לגודל השעה ומתעלם מכל שיקול אחר. בימים גורליים אלה, אני בטוח שתהיה לך תרומה משמעותית לניהול המלחמה ותרומה משמעותית למדינה שלנו״.
 
תגיות גדעון סער
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    0+0 = 00 #2 (ל"ת)
    סמי 09/2024/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור