בארץ

סגירת משרדי אל ג'זירה: גינויים מארגון העיתונאים ותגובות נוקבות מהכנסת

הסגירה הפומבית של משרדי אל ג'זירה ברמאללה מעוררת סערה: ארגון העיתונאים מותח ביקורת חריפה, חבר הוועד המנהל מתפטר ושר התקשורת תוקף את הארגון על תמיכתו בחמאס
מערכת ice | 
אל ג'זירה (צילום shutterstock, פלאש 90/ יונתן זינדל)
הסגירה של משרדי אל ג'זירה ברמאללה, תחת צו צבאי, עוררה סערה ותגובות נחרצות. ארגון העיתונאים גינה את ההחלטה ואמר כי מדובר בצעד שמעורר דאגה, שכן סגירת המשרדים והחרמת הציוד העיתונאי בוצעה ללא הליך משפטי פומבי, אלא על פי חוות דעת חסויה. בארגון טוענים כי המהלך נעשה בצורה פומבית ומתוקשרת ונראה כמו מהלך יח"צני ולא פעולה משפטית הוגנת. "סגירת כלי תקשורת בצו צבאי צריכה להדאיג כל עיתונאי וכל אזרח במדינה דמוקרטית", נכתב בהודעה.
בתגובה להודעה, צייץ יאיר קראוס, חבר הוועד המנהל של הארגון, כי הוא מתפטר מתפקידו. קראוס טוען כי הארגון עוסק בנושאים שאינם נוגעים להגנה על העיתונאים בישראל, וכי ההתעסקות עם גוף כמו אל ג'זירה, שתומך בחמאס, היא "הקש ששבר את גבו".
 
שר התקשורת, שלמה קרעי, הגיב גם הוא והאשים את הארגון בתמיכה של ארגון הטרור חמאס. "התגובה הזו מסבירה היטב את המאבק של הארגון במהלכי משרד התקשורת. אני בעד חופש ביטוי לאזרחי ישראל, והם בעד חופש ביטוי לאויבי ישראל", אמר קרעי.
מוקדם יותר, דוברות השר הפיצה סרטון תחת הכותרת "דרמה בשידור חי", בו הוצגה הפשיטה על משרדי אל ג'זירה ברמאללה, בהתאם להוראות השר ולהחלטת הממשלה.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה