בארץ

הסוף לתעדוף החרדים בכרטיסי המזון: שוויון צפוי ב-2024

כרטיסי המזון יחולקו לפי קריטריונים שוויוניים ב-2024, עם ריכוז כלל המיזמים למשרד הרווחה החל מ-2025, תוך הפסקת השימוש במחני ארנונה שגרמו להעדפת החברה החרדית
מערכת ice | 
אריה דרעי (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
פרקליטות המדינה הודיעה לבג"ץ כי בשנת 2024 יחולקו כרטיסי מזון לפי קריטריונים שוויוניים, בניגוד לחלוקה שנעשתה עד כה, אשר העדיפה את האוכלוסייה החרדית. החל משנת 2025, כל הפרויקטים בתחום הביטחון התזונתי יועברו למשרד הרווחה ויופעלו לפי קריטריונים המתאימים לביטחון תזונתי, ולא לפי קריטריונים של ארנונה.
נכון לעכשיו, עומדים לחלוקה 39 מיליון שקל, שמתוכם 300 מיליון מתקציב 2024 ו-90 מיליון שקל שנשארו מהשנה הקודמת. אחת הטענות נגד חלוקת כרטיסי המזון ב-2023 הייתה שהכספים הוקצו בצורה בלתי הוגנת, כאשר מקבלי קצבאות ביטוח לאומי קיבלו מחצית מהסיוע שניתן לזכאים אחרים, מה שגרם להעדפה לא הוגנת של האוכלוסייה החרדית.
ועדת המנכ"לים בראשות מנכ"ל משרד הפנים, המליצה שהסכום שנותר מהשנה שעברה יוקצה בראש ובראשונה להשלמת הסיוע למקבלי קצבאות הביטוח הלאומי. שאר הסכום יחולק באופן שוויוני. מתוך 300 מיליון שקל של תקציב 2024, 90 מיליון שקל יוקדשו למיזם הביטחון התזונתי של משרד הפנים, מה שיגדיל את מספר הזכאים ל-47 אלף, בעוד ש-60 מיליון שקל יוקדשו להרחבת המיזם לכלל האוכלוסייה ו-30 מיליון שקל לאוכלוסייה הערבית.
משרד הרווחה ייקח על עצמו את כל פרויקטי הביטחון התזונתי החל משנת 2025, ובכך תיפסק השימוש במבחני ארנונה לצורך חלוקת הכספים. שר הפנים משה ארבל הודיע על אימוץ ההמלצות, ויו"ר המועצה הלאומית לביטחון תזונתי פרופ' רוני סטריאר בירך עליהן. ראש האגף הכלכלי בתנועה לאיכות השלטון עו"ד אריאל ברזילי הוסיף כי מדובר בצעד חיובי לתיקון עיוותים בחלוקת התקציבים, ואילו סמנכ"לית חדו"ש עו"ד יפעת סולל קיוותה שאריה דרעי יקדם תקציב הולם גם בעתיד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה