בארץ

חיה נדירה נולדה בספארי: חווית הדגירה יוצרת פלאים

תשעה אפרוחי יען מצוי בקעו בספארי ברמת גן לאחר דגירה אינטנסיבית, ועתה הם לומדים להסתדר בכוחות עצמם במתחם מוגן. גידולם המהיר מבטיח עתיד מזהיר לעוף הגדול ביותר בעולם

מערכת ice | 
צוות הספארי ברמת גן (צילום תומר נויברג פלאש 90)
תשעה אפרוחים של יען מצוי, העוף הגדול ביותר בעולם, בקעו לאחרונה בספארי ברמת גן. מהווה הישג מרשים בתחום השימור והגידול של מיני עופות נדירים. האפרוחים בקעו לאחר כ-40 ימים של דגירה אינטנסיבית שביצעו ההורים, פארוק, עדה ויונת, מתחם מיוחד שהוקם עבורם מאחורי הקלעים בספארי.
תהליך החיזור של פארוק הזכר, שבחודש פברואר חיזר במרץ אחר הנקבות היה מרהיב: הוא כורע על הקרקע, מנופף בכנפיו ומזיז את צווארו בצורה דרמטית. התנהגות זו נועדה להרשים את הנקבות ולהרתיע זכרים אחרים. מאמציו נשאו פרי, ועם השגת הסכמת הנקבות, הוטלו ביצים רבות בקן. היענים אינם מתחילים לדגור מיד אלא מחכים עד שהקן יתמלא בביצים, שיכולות להגיע ל-60 ביצים בקן אחד.

צילום: שירה ענבר דנין​
האפרוחים שבקעו בהפרשים של יומיים, שוקלים כקילו סמוך לבקיעה, אך קצב הגדילה שלהם מרשים ביותר. תוך כחצי שנה הם מגיעים לגובה של יען בוגר, שמשקלו נע בין 90 ל-120 קילוגרם. היען המצוי , השוכן בעיקר באפריקה, אינו יכול לעוף אך רץ במהירות של עד 70 קמ"ש למרחקים קצרים.
 
צילום: שירה ענבר דנין​
האפרוחים שוהים כיום במתחם מוגן ומפוקח, שם הם לומדים להסתדר בכוחות עצמם, לנקר ולזהות מזון מתאים. כל אפרוח קיבל סימון צבעוני כדי להקל על מעקב רפואי. המאמצים הרבים שמושקעים בגידול האפרוחים מבטיחים את כושר השרידות שלהם בעתיד וממחישים את המחויבות של הספארי לשימור המינים הנדירים.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה