בריאות

נשכח במקום רגיש: איך גוף זר גרם למוות לאחר שלוש שנים

גבר יפני מת כתוצאה מכשל כלייתי לאחר שהחדיר אייליינר לרקטום שלו ונשאר עימו שלוש שנים; המקרה המתועד מספק תובנות חדשות על השפעת גופים זרים על הבריאות הפנימית
מערכת ice |  1
צילום Shutterstock
גבר יפני בשנות ה-60 לחייו מת כתוצאה מכשל כלייתי שלוש שנים לאחר שהחדיר אייליינר לתוך הרקטום שלו, לפי דיווח שהתפרסם בכתב העת הרפואי Sciencedirect. הגבר, ששמו נותר חסוי, הובהל לבית החולים לאחר שאחיו מצא אותו מחוסר הכרה בביתו. הוא אושפז, אך מצבו הידרדר והוא מת יומיים לאחר מכן.
במהלך הבדיקות לאחר המוות, גופת הגבר נשלחה לבדיקת CT שהראתה כי האייליינר, שאורכו הוערך ב-9 ס"מ, חדר לתוך שלפוחית השתן. בנוסף, נמצאה אבן בשלפוחית שנוצרה סביב הגוף הזר במהלך השנים. ההערכה היא שהגבר החדיר את האייליינר לצורך גירוי מיני והשאיר אותו בתוך גופו במשך שלוש שנים.
אחיו של הגבר דיווח על כאבי בטן חמורים שהטרידו את המטופל בשנים האחרונות, ובשבועות שלפני מותו התלונן גם על שלשול. כשהגיע לבית החולים, נמצא עם דופק מהיר, לחץ דם נמוך וחום של 38 מעלות. טיפול אנטיביוטי במשך יומיים לא עזר, ורופאים קבעו את מותו בסופו של דבר.
במהלך הנתיחה לאחר המוות, פתולוגים גילו פצעים בישבן ונגעים באזור הפרינאום – האזור שבין פי הטבעת לשק האשכים. הגבר סבל גם מפיסטולה רקטו-וזיקלית, שבה הרקטום, המעי ושלפוחית השתן היו מחוברים זה לזה, ודלקת בכליה השמאלית שהתפשטה לטחול.
מומחים לרפואה טוענים שמדובר במקרה נדיר מאוד שמספק תיעוד ייחודי של התדרדרות מצבו הבריאותי של מטופל עקב חדירת גוף זר לרקטום, מה שלא נצפה עד כה בתיעוד רפואי.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    נשנשים תהנו... (ל"ת)
    לבנת חבלה 09/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור