בארץ

טלטלה במודיעין הישראלי: מפקד יחידת 8200 פורש מצה"ל

למעלה מ-11 חודשים מאז השבת השחורה של ה-7 באוקטובר והמחדל המודיעיני העצום, ומספר חודשים אחרי שראש אמ"ן, האלוף אהרון חליוה, התפטר מתפקידו, גם מפקד יחידת 8200, תא"ל יוסי שריאל, הודיע לרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלו שהוא פורש מצה"ל בעקבות אחריותו לטבח
מערכת ice | 
יחידת 8200 (צילום דובר צה"ל)
למעלה מ-11 חודשים מאז השבת השחורה וגם היום אפשר לומר בפה מלא שאחד האחראיים למחדל הוא אגף המודיעין. לפני חצי שנה ראש אמ"ן האלוף אהרון חליוה הכריז על פרישה מצה"ל, והיום (חמישי) ראשי המודיעין ממשיכים לקחת אחריות ולעזוב, אחרי שמפקד יחידת 8200, תא"ל יוסי שריאל, הודיע לרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלו שהוא פורש מצה"ל.
על פי פרסומים בתקשורת הישראלית, תא"ל יוסי שריאל, התפטר בעקבות אחריותו לטבח ב-7 באוקטובר. מראשית ימיה של המלחמה מלבד הביקורת על חליוה, הושמעה גם ביקורת נגד ראש חטיבת המחקר תא"ל עמית סער ומפקד 8200 תא"ל שריאל, בטענה שלא סיפקו מידע מודיעיני אשר מתריע על המתקפה הרצחנית של מחבלי החמאס. 
העת טקס החלפתו האלוף חליוה, סיכם את תחקירי אמ"ן בנוגע למחדל המודיעיני ואמר כי אלו: "מטלטלים, מייסרים וכואבים, אבל יש בהם כדי ללמוד על תהליכים ופערים על מנת למנוע כישלון דומה בעתיד".
בדומה לחליוה, גם ראש חטיבת המחקר תא"ל סער סיים את תפקידו בשל מחלה, חודשים בודדים לאחר פרוץ המלחמה. לפי שעה נראה שגם תא"ל שריאל עומד להודיע על סיום תפקידו.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה