בארץ

התשובה לאיומים מצפון? זו היחידה החדשה שהוקמה

צה''ל הכריז על הקמת יחידה חדשה "פלס''ר הגולן" שתורכב מלוחמים ותהיה בעלת כישורים גבוהים והתמחות ייעודית בתוואי השטח המיועדים. החלטה אשר נועדה לתת מענה לאוימין ולהריגע אך במקביל יכטול הגם להעיד על צפי ההאיומים העתידיים
דורון בלוך | 
חיילים בגבול הצפון (צילום פלאש 90/ אייל מרגולין)
ברקע האיומים מצפון, צה''ל הכריז על הקמת יחידה חדשה בגולן 'פלס״ר הגולן', היא פלוגת סיור המורכבת מלוחמים עם כישורים גבוהים והתמחות ייעודית בתוואי השטח בו הם פועלים, שתפעל תחת עוצבת ״הגולן״ (חטיבה 474). הלוחמים התחילו את הכשרתם בשמונה חודשי טירונות, לאחריהם אימון מתקדם וארבעה חודשי הכשרה ייחודיים ביחידה, הכוללים העמקה מקצועית בתחומי השדאות, ההסוואה והגששות.
הפלוגה נועדה לתת מענה מיידי לאיומים השונים בגזרה, בעזרת איסוף מודיעין וסיכול פעולות אויב. הכשרת הלוחמים של יחידת פלס"ר הגולן הסתיימה השבוע, בה הלוחמים תרגלו מארבים ארוכים בגזרה, תרגולים מבצעיים וניווטים, סיימו את המסלול, וחשפו את סיכת היחידה החדשה בטקס למרגלות הר החרמון.

סיכת היחידה החדשה.    קרדיט: דובר צה''ל
הקמת יחידה זו, מעידה על מענה נצרך של תמרון חי''ר בגזרת הגולן, דבר היכול לרמז על צפי תרחיש בו צה''ל יצטרך לבצע צמרון גם בשטח הגולן הישראלי. אימוני תרגול מארבים ארוכים וכן ניווטים יכולים גם להצביע על מוכנות לימי שהייה מבצעיים ארוכים, כאופציה למוכנות לחדירת חיזבאללה לתוך שטח ישראל, והן לפעולת צה''ל בשטח לבנון, בו הטופוגרפיה דומה לשטחי הגולן הישראלי.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה