בארץ

ברק על נתניהו: "מהמר כפייתי שמשחק בחיי החטופים כמו בז׳יטונים"

אהוד ברק העיד בוועדת החקירה האזרחי שם תהה על השארות בפילדלפי  "איך אפשר לטעון שזה חיוני, ובשלב השני שבא אחרי 42 יום נדון על יציאה משם?" ותקף את נתניהו "לפני אלפי שנים היה מנהיג מגמגם שהוציא אותנו ממצרים. רוב העם בישראל מעדיף ווינר מגמגם על לוזר רהוט"
דורון בלוך |  2
אהוד ברק, בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני, יונתן זינדל)
ראש הממשל, שר הבטחון והרמטכ''ל לשעבר אהוד ברק העיד היום (ראשון) זו בפעם השנייה בוועדת החקירה האזרחית לאירועי השביעי באוקטובר. בדבריו מתח ביקורת  על התנהלות הממשלה במלחמה וכן את רה''מ נתניהו על התנהלותו בנוגע לעסקת החטופים.
בדבריו, התייחס לשאלת 'היום שאחרי' המלחמה, ואמר "כשאנחנו מסתכלים על העמדות האמיתיות של הממשלה, הממשלה שהיא ספק נסחטת ספק רוקדת טנגו עם צמד המשיחים הגזעניים בן גביר וסמוטריץ׳, הם יחד עם סטרוק ויתכן עם נתניהו מתכוונים ויאבקו בכל הכוח על הישארות צה"ל לשנים ארוכות, אם ניתן באופן קבוע, ברצועת עזה, ואם אפשר גם חידוש ההתיישבות שם."
 
אהוד ברק בוועדת החקירה האזרחית.     קרדיט: ועדת החקירה האזרחית
עוד הוסיף לומר על המשך המלחמה "ישראל מדשדשת בלי אסטרטגיה, בלי תכנית פעולה ובלי תקווה, כשבראשה עומד הקברניט שהטביע את הטיטניק פעמיים - פעם אחת ב-7.10, ופעם שנייה בניהול המלחמה הכי כושלת בתולדות מדינת ישראל".
על סוגיית ציר פילדלפי הסביר "השהייה בפילדלפי זו הפרה בוטה של הסכם השלום עם מצרים" והוסיף לטעון "איך אפשר לטעון שזה חיוני, ובשלב השני שבא אחרי 42 יום נדון על יציאה משם? אם אנחנו נדון אחרי 42 יום על יציאה משם, סימן שמראש כל העניין היה ספין חלול שלא נוגע במציאות אלא במטרות אחרות."
כמו כן, תקף את רה''מ נתניהו "לפני אלפי שנים היה מנהיג מגמגם שהוציא אותנו ממצרים. רוב העם בישראל מעדיף ווינר מגמגם על לוזר רהוט" והוסיף "בראש המדינה עומד מהמר כפייתי שמשחק בחיי החטופים כמו בז׳יטונים בבית הימורים. במדינה מתוקנת הוא כבר היה מחוייב על ידי הפרלמנט, כולל חברי מפלגתו, להתפטר".

תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אהוד ברק איש ממורמר ודוחה (ל"ת)
    שי 09/2024/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    מי שממתין לגופות בירקון איבד את הזכות לדיון בחיים. (ל"ת)
    לך לעזאזל 09/2024/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור