בארץ

אהוד ברק נגד נתניהו: "מנהיג ראוי לא נותן למדינה להיחלש ככה"

אהוד ברק העיד בדיונים בוועדת החקירה האזרחית לאסון 7 באוקטובר, שם טען כי נתניהו אחראי למחדל ה-7 באוקטובר בעקבות הרפורמה המשפטית: "מי שמחליט ליזום הפיכה משטרית בניגוד לכל הבטחותיו במערכת הבחירות ובניגוד לצורך האמיתי של ישראל הוא האחראי"
מערכת ice |  1
אהוד ברק, בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני, אורן בן חקון)
הדיונים בוועדת החקירה האזרחית לאסון 7 באוקטובר התנהלו הבוקר (חמישי), כאשר במרכזם עמדה עדותו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, שם תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו והאשים אותו במה שהתחרש.
מהתמלולים שפורסמו ב"ישראל היום", עולה כי תחילה, דיבר ברק על הרפורמה המשפטית, שם טען נגד נתניהו כי "מנהיג ראוי לא נותן למדינה שהוא עומד בראשה להיחלש ככה".
ברק טען כי מי שאשם בכך כאמור הוא ראש הממשלה: "אני קובע חד משמעית שמי שאחראי לזה זה מי שמניע את שרשרת הנסיבות, מי שמחליט ליזום הפיכה משטרית בניגוד לכל הבטחותיו במערכת הבחירות ובניגוד לצורך האמיתי של ישראל. מי שאחראי הוא מי שעמד בראש, במקרה הזה ראש הממשלה. לצדו לוין ורוטמן". ברק טען כי "לא הייתה כל סרבנות".
בהמשך, גם ראש עיריית אופקים לשעבר, צביקה גרינגולד, העיד, ויצא נגד נתניהו כשאמר: "ההכנות של העיריות למצבי חירום הפסיקו להיות משימה ממשלתית בתקופת נתניהו. בתקופה שהיה משרד להגנת העורף, העיריות כן התארגנו. עיריות שהייתה להן יכולת כספית וראש גדול כמו שדרות ונתיבות, כן התארגנו. אבל אופקים לא התארגנה".
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ראו מי שמדבר צא ולמד (ל"ת)
    מיכל 09/2024/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור