בארץ

"צורך בטחוני או בצע כסף?": עסקת הענק שמעוררת סערה בכנסת

בהצעת מחליטים ממשרד רה''מ יזמו מהלך להגדלת שינוע הנפט בפי 10. חברי הכנסת באופוזיציה העלו תהיות על הצורך בכך האם יש פה צורך בטחוני או שמדובר בעסקה מסחרית שמטרתה להשיא רווחים לחברת קצא''א?", ובנוסף, אילו ערים יפגעו במכך
דורון בלוך | 
מחירי הנפט ומלחמת חרבות ברזל (צילום shutterstock, פלאש 90)
הממשלה הצהיר כי בכוונתה ליזום מהלך של הגדלה משמעותית בהיקף שינוע הנפט במפרץ אילת עם חברת קצא''א. מתוך כך, עלה הנושא לדיון היום (ראשון) בוועדת הפנים והגנת הסביבה, שם חברי הכנסת מטי צרפתי הרכבי וח''כ יוראי להב הרצנו הקשו על המהלך.
בדבריה, אמרה ח''כ הרכבי: "יש פה בקשה להכפיל כמעט פי עשרה את שינוע הנפט. שמשרד האוצר יגדיר אם יש צורך אנרגטי בכך. זו הגדל השל פי 10 מהצורך השנתי של מדינת ישראל. האם אנחנו כמדינה ערוכים לאכסון כמויות הנפט האלה, כשאנחנו יודעים בתקופת מלחמה כמה אנחנו מאוימים?"
חבר הכנסת יוראי להב הרצנו אמר על כך: "זו הצעת מחליטים תמוהה וחסרת אחריות שהגיע ממשרד ראש הממשלה. הצעה זו מסכנת באופן דרמטי את הערים אילת ואשקלון. בבריאות בסביבה ובפרנסה. יש פה הפיכה של המשרד להגנת הסביבה לחותמת גומי לשיקולים כלכליים". 
בבקשה רשמו מטעם רה''מ שיש פה 'צורך בטחוני ואסטרטגי'. לפני מספר חודשים ששאלתי על כך בוועדה נאמר לי שאין צורך כזה. האם יש פה צורך בטחוני או שמדובר בעסקה מסחרית שמטרתה להשיא רווחים לחברת קצא''א?"
עוד הוסיף ח''כ הרצנו שאלה למשרד הבטחון: "כיצד עסקה מסחרית לייבוא נפט קשורה לביטחון של מדינת ישראל?" שאל והוסיף "כשההצעה עלתה מול הממשלה משרד האנרגיה ומשרד הבטחון שתקו. לכן אני רוצה לדעת: יש פה צורך בטחוני או בצע כסף? חשוב שזה יהיה על השולחן".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה