השוק

מלחמה עם חיזבאללה תזניק את מחירי הנפט והזהב? כל התרחישים

אנליסטים מביעים את חששם כי הסלמה בסכסוך במזרח התיכון לכדי עימות אזורי, עלולה לפגוע באספקת הנפט לשווקים הגלובליים. החוזים על הנפט הגולמי מסוג טקסס מתוק נסגרו ביום שישי במחיר של 81.54, שבוע שלישי ברציפות של עליו - וזינוק חודשי של 6%. גם מחירי הזהב רושמים עלייה משמעותית
מערכת ice | 
מחיר הנפט עולה (צילום shutterstock)
על רקע החשש מהסלמה ביטחונית בגבול הצפון, שעלולה לדרדר את ישראל לעימות אזורי, מחיר הנפט נסגר ביום שישי האחרון קרוב לשיא של כמעט חודשיים. מדובר בשבוע שלישי ברציפות של עליות ולזינוק חודשי. אנליסטים מביעים את חששם כי הסלמה בסכסוך במזרח התיכון לכדי עימות אזורי, עלולה לפגוע באספקת הנפט לשווקים הגלובליים.
החוזים על הנפט הגולמי מסוג טקסס מתוק למסירה באוגוסט נסגרו במחיר של 81.54 דולר לחבית, קיטון של 0.2%, בבורסת הסחורות של ניו יורק, בדרכם לעלייה שבועית של 1.2%, ולזינוק חודשי של 6%. על פי הדיווח בדה מרקר, בבורסת ICE בלונדון, החוזים על הנפט הגולמי מסוג ברנט למסירה באוגוסט נסגרו כמעט ללא שינוי במחיר של 86.41 דולר לחבית, ואף הם עלו בסיכום שבועי וחודשי.
גם מחיר הזהב השלים רבעון שלישי ברציפות של עליות, רצף הרבעונים החיובי הארוך ביותר מאז פרוץ מגפת הקורונה בשנת 2020. החוזים על הזהב למסירה באוגוסט נסגרו במחיר של 2,339.6 דולר לאונקייה, עלייה של 0.1%, בבורסת הסחורות של ניו יורק. על פי הפרסום, בסיכום רבעוני עלה הזהב ביותר מ-4% ברבעון השני של השנה, וגבוה כעת בכ-13% מרמתו בתחילת 2024.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה