בארץ

"בטוח שאתה רוצה להתווכח?": מה קורה בין לפיד לחרדים?

לאחר שביקרו אותו על התבטאותו כנגד מבקר המדינה אנגלמן, יו''ר האופוזיציה יאיר לפיד עקץ את השר גולדקנוף ואת ח''כ משה גפני "בטוח שאתה רוצה להתווכח איתי על מהות המשטר הדמוקרטי?"
דורון בלוך |  1
יאיר לפיד (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
לאחר שיו''ר האופוזיציה ח''כ יאיר לפיד תקף את מבקר המדינה מתניהו אנגלמן על רקע בדיקתו את אירועי השבעה באוקטובר, עליו אמר לפיד "מבקר מטעם, החקירה - הצגה שתכנן בשירות נתניהו" "לא מאמין בנקיון הכפיים של החקירה מדובר במבקר מטעם שהורה על החקירה רק כדי לסייע לנתניהו לחמוק מחובתו להקים ועדת חקירה ממלכתית". אך מבין מבקריו על הדברים, בחר לפיד לתקוף בחזרה את חברי הכנסת החרדים בצורה ישירה ופומבית.
השר יצחק גולדקנופף אמר "אני רואה בחומרה את ההשתלחות חסרת הרסן של יו"ר האופוזיציה במבקר המדינה. כנציגי ציבור אנו מחויבים לשמור ולבצר את מעמדם של שומרי הסף במדינת ישראל, האמונים על שמירת החוק והסדר. מהיכרותי האישית עם המבקר, מדובר באדם ישר ונקי כפיים שעושה את מלאכתו נאמנה".
ועל כך השיב לו לפיד בעקיצה "השר גולדקנופף, שמחתי לגלות שאתה ״מחוייב לשמור ולבצר את מעמדם של שומרי הסף במדינת ישראל״, משוכנע שזה אומר שלא תתן לאף אחד לגעת ביועמ״שית, בפרקליט המדינה, בבית המשפט העליון וביועצים המשפטיים בכל המשרדים. יישר כוח!".
יו''ר ועדת הכספים, ח''כ משה גפני אמר "אצל לפיד, שומרי סף ואנשי מקצוע זה רק מי שאומר את מה שהוא רוצה לשמוע. ומי שלא - הופך להיות 'מבקר מטעם' ומשתלח בו. האיש לא מבין מה זה משטר דמוקרטי כלל".
על כך השיב לו לפיד "ח״כ גפני, אתה יושב בקואליציה של נאשם בפלילים, השר הממונה על המשטרה הורשע בתמיכה בטרור, ושר המשפטים קורא בגלוי לא לציית לבג״ץ, אתה בטוח שאתה רוצה להתווכח איתי על מהות המשטר הדמוקרטי?" אך גפני לא נשאר חייב, וענה "אנשי יש עתיד סבורים שתפקידם להטיף מוסר, אבל מה לעשות שהם לא יודעים לקבל מוסר" זאת בהתייחסות לח''כ ולדימיר בליאק.
כזכור, לפיד לא שולל ישיבה בממשלה עתידית אותה הוא פועל לקדם עם המפלגות החרדיות, וכן במכתבו האחרון לחברי מפלגות בקואליציה, שלח לחברי כנסת חרדים, בשונה ממפלגות הציונות הדתית ועוצמה יהודית, שאת האחרונה הוא מחרים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    איזה משבר יש בשמאל שיש לו כאלה מיקרובים
    בחיי 09/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא פלא שהם מהגרים,תמשיך ככה המלוכני והפריווילג מר לפיד
    סגור