מדדים ומחקרים

סקר מנדטים משוגע: נתניהו מרוויח מנאום "ציר פילדלפי", גם גנץ

עלייה של 2 מנדטים לליכוד, המגיע ל-23 מנדטים דווקא אחרי הנאום שעורר סערה. המחנה הממלכתי מתחזק במנדט ל-22, בעוד מפלגת הדמוקרטים יורדת ב-2 מנדטים ל-8
מערכת ice |  1
בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג)
סקר "מעריב" האחרון, שנערך על ידי לזר מחקרים בשיתוף Panel4All, חושף שינויים משמעותיים בנוף הפוליטי הישראלי בעקבות "נאום פילדלפי" של ראש הממשלה בנימין נתניהו. הסקר, שכלל 506 משיבים המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל, מצביע על עלייה של 2 מנדטים לליכוד, המגיע ל-23 מנדטים.
במקביל, המחנה הממלכתי מתחזק במנדט ל-22, בעוד מפלגת הדמוקרטים יורדת ב-2 מנדטים ל-8, ויהדות התורה מאבדת מנדט ויורדת ל-7. בסך הכל, הקואליציה מתחזקת ב-52 מנדטים, לעומת 58 לאופוזיציה ו-10 למפלגות הערביות.

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, נתניהו חוזר להוביל על פני בני גנץ ב-42% לעומת 40%, היפוך מגמה לעומת הסקר הקודם. נתניהו גם מוביל על יאיר לפיד (45% מול 36%) ועל אביגדור ליברמן (43% מול 35%). עם זאת, נפתלי בנט עדיין גובר על נתניהו בשאלה זו, עם 49% תמיכה לעומת 34% לנתניהו.
סוגיית ציר פילדלפי מעוררת מחלוקת עמוקה בציבור הישראלי. 48% מהנשאלים מעדיפים לוותר על השליטה בציר כדי לאפשר עסקת חטופים, לעומת 37% המתנגדים לכך. הפער מצטמצם בקרב המשיבים היהודים, עם 44% התומכים בוויתור לעומת 42% המתנגדים. הפילוח לפי גושים פוליטיים מגלה פער עמוק: 75% ממצביעי האופוזיציה תומכים בוויתור על פילדלפי לטובת עסקה, בעוד 74% ממצביעי הקואליציה מתנגדים לכך גם במחיר של אי-השגת עסקת חטופים.
תוצאות הסקר משקפות תנודות משמעותיות בדעת הקהל הישראלית ומדגישות את המורכבות של הסוגיות העומדות על הפרק. העלייה בכוחו של הליכוד והשינוי בתפיסת התאמתו של נתניהו לראשות הממשלה מצביעים על השפעה אפשרית של "נאום פילדלפי". במקביל, המחלוקת סביב סוגיית ציר פילדלפי מדגימה את הקיטוב העמוק בחברה הישראלית בנוגע לסוגיות ביטחוניות ומדיניות. הסקר, עם טעות דגימה מרבית של 4.4%, מספק תמונת מצב עדכנית של הלך הרוח הציבורי בישראל בתקופה רגישה זו.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    נפתלי בנט
    חחח 09/2024/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עוד נראה כמה קולות הוא יקושש ואם יעבור את החסימה
    סגור