בארץ

יריב לוין מוסיף על הקלטות מנדלבליט: "מה שלא כולם יודעים"

שר המשפטים יריב לוין מגיב לחשיפת הקלטותיו של מנדלבליט "היום כולנו רואים שאין דבר יותר שקרי ומושחת מזה" ומגלה "מה שלא כולם יודעים זו העובדה שהוא השאיר בייעוץ המשפטי לממשלה ממשיך"
דורון בלוך |  3
יריב לוין (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי)
לאחר סערת ההקלטות שנחשפו עם שיחותיו של אביחי מנדלבליט סביבי מינויו, שר המשפטים יריב לוין מתייחס לעניין, ונדמה כי זהו הרגע בו יוכל לומר לציבור ''אמרתי לכם'' על מאבקו במערכת המשפט אות הוא מנסה להוביל תקופה ארוכה.
 "שנים מספרים לנו ששלטון המשפטנים הוא הדרך למנוע שחיתות. מספרים לנו שהפיכת היועץ המשפטי לממשלה לבעל הבית של הממשלה, והפיכת בג״ץ לשליט על המדינה כולה, זו הדרך להבטיח החלטות תקינות והגונות".
לוין, מדגיש כי זו טענתו העקבית "שנים אני טוען שאין דבר יותר לא דמוקרטי מזה. היום כולנו רואים שאין דבר יותר שקרי ומושחת מזה. שומרי הסף מטעם עצמם מרשים לעצמם הכל. וזה לא מפתיע, כי כח בלתי מוגבל וחסינות של חבר מונע חקירה של חבר, לא יכולים להביא לתוצאה אחרת". 
כמו כן מגלה השר לוין על המתקיים גם כיום "איך מנדלבליט מונה אנחנו כבר יודעים. מה שלא כולם יודעים זו העובדה שהוא השאיר בייעוץ המשפטי לממשלה ממשיך - העוזר שלו. עוזר, אשר בדרך מופלאה דילג מכיסא העוזר הישר לתפקיד המשנה ליועצת המשפטית לממשלה. ועל מה הוא אחראי? על תחום ניגודי העניינים בממשלת ישראל ושלוחותיה" הוא מסביר ומוסיף "כשכך מתמנים, אין פלא שכך גם פועלים. בטח כאשר יש גיבוי מהחברים בערכאה  השיפוטית העליונה. אכיפה בררנית, גיבוי משפטי מוחלט לממשלה אחת והכרזת מניעה משפטית סיטונית ביחס להחלטות ממשלה אחרת, אפליה פסולה ושימוש לרעה בכח ובעוצמה".

את דבריו מסיים השר לוין באמירה "אלו פניו של ״שלטון החוק״ שהנהיגו כאן ״שומרי הסף״. שלטון חוק מסוג שקיים במדינות עולם שלישי - יש כאלה שמותר להם כי הם בצד הנכון, וכאלה שאסור להם כי הם לא מ״שלנו״. וחותם בהצהרת כוונות "מערכת המשפט זקוקה לשינוי עמוק. רבים מאלה שתמכו ביוזמותיי בעבר,  ורבים מאוד מאלה שרצו להאמין שאין בהן צורך, דורשים זאת היום כאיש אחד ובקול גדול".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    יריב לוין
    הרצל יצחק 09/2024/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יריב לוין ,טול קורה מבין עיניך. מי שולט במדינה זה 16 שנים והשחית את כל המרחב הציבורי? ומי זקוק לשינוי עמוק, אם לא אותו שלטון נפסד שהנהיג הליכוד בראשות בנימין נתניהו?
    סגור
  • 2.
    מנדבליט נציג הקומבינה הימנית שביבי הוא הבוס הגדול שלו (ל"ת)
    הימין שמינה מיילל 09/2024/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    לוין נגד ביבי?
    מיני מאוס 09/2024/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה קורה כאן? צריך שינוי אבל לא הפיכה משטרית נוסח לוין, ביבי, רוטמן וסינוואר שעשו יש אחת להשמדת המדינה.
    סגור