בארץ

חה''כ עמית הלוי: אלו הסיבות שהצדק לצד השר לוין

חה''כ עמית הלוי התייחס לפולמוס של שר המשפטים יריב לוין מול שופטי העליון בנוגע לוועדה למינוי שופטים, ופירט את היסבות מדוע הצדק לצד השר "במקום להיענות להצעת הפשרה, שופטי העליון בוועדה דבקים בדבקות דתית ומשיחית"
דורון בלוך |  1
יריב לוין (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
חבר הכנסת עמית הלוי (הליכוד) התייחס היום (שלישי) לסערת מינוי השופטים הכוללת את הצעת שר המשפטים יריב לוין והתנגדות שופטי העליון להצעתו ״אחרי השבחים של שופטי בג"ץ הבוקר על הניסיון של שר המשפטים לוין להגיע להסכמה רחבה, בוודאי בשעת מלחמה. ו״עתה, משהוברר כי הדבר אינו מסתייע" כפי שהם כתבו אפופי סוד, יש לשר המשפטים גיבוי מוסרי וציבורי מלא להוביל את שינוי החקיקה על הרכב הוועדה לבחירת שופטים ולהתאים את המצב בישראל למצב בכל דמוקרטיה קלאסית. ואז לכנס את הוועדה כנדרש בחוק״
בדבריו, פירט חה''כ עמית הלוי את נימוקיו מדוע השר לוין הינו הצודק בפולמוס המינוי "הרשות השופטת מחויבת להתערב אם רשות שלטונית לא מקיימת את החוק. במקרה הזה השר יריב לוין לא פועל בניגוד לחוק, יש ב"ה מ"מ לנשיא בית המשפט העליון כפי שנקבע בחוק ואם על השלט כתוב פוגלמן ולא עמית אין בכך יותר נזק מבחינה מעשית, אנחנו בקצה המדרון לצערנו". 
עוד המשיך חה''כ הלוי "הוא אכן לא מכנס את הוועדה בגלל שיקול דעת מוצדק (וחוקי) בניסיון להביא להסכמה רחבה בשעת מלחמה. הרי שר המשפטים יכול לשנות את החוק ולהתאים אותו למקובל בכל דמוקרטיה, כך ששופטי העליון ייבחרו ע"י הציבור או נציגיו. אבל הוא העדיף פשרה, בפרט בשעת מלחמה. ראוי והגיוני מאוד. במקום להיענות להצעת הפשרה, שהיא באמת פשרה מופלגת עבור מי שמייצג את רוב הציבור בישראל, שופטי העליון בוועדה דבקים בדבקות דתית ומשיחית במדיניות "אף שעל". כלומר אפילו סנטימטר אחד בבג"ץ לא יימסר לציבור או למי שלא באג'נדה הנכונה, ממשיכים את המסורת ארוכת השנים של נשיא בית המשפט העליון פרופ' אהרון ברק ("רותי יש לה אג'נדה" על פרופ'  גביזון)".
בנוסף, החזיר את הטענה לשופטי בג''ץ "אז אחרי השבחים של שופטי בג"ץ הבוקר על הניסיון להגיע להסכמה רחבה, הם פטרו את עצמם בהתייחסות הלקונית "עתה, משהוברר כי הדבר אינו מסתייע", איך הוברר? מדוע אינו מסתייע? לזה הם העדיפו הפעם לא להיכנס. קורה, לפעמים דברים לא מסתייעים.. במצב עניינים זה "משהוברר כי הדבר אינו מסתייע" כאמור, יש לשר המשפטים יש גיבוי מוסרי וציבורי מלא להוביל את שינוי החקיקה ולהתאים את המצב בישראל למצב בכל דמוקרטיה קלאסית. ואז לכנס את הוועדה כנדרש בחוק".
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    משוגעים רדו מהגגות (ל"ת)
    חן 08/2024/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור