בארץ

"אני מתחננת, צפו בסרטון הזוועות": דרמה בוועדה לזכויות הילד באו"ם

איתמר דוננפלד, מנכ"ל משרד המשפטים, העומד בראש המשלחת הישראלית לוועדה לזכויות הילד של האו"ם, הציג בפני הוועדה את השפעות המלחמה על ילדי ישראל ועל משפחותיהם וקרא לחברי הוועדה לתמוך במאמצים לשחרור החטופים. מנכ"ל משרד המשפטים: "זכויות הילדים חייבות להישאר מחוץ לסדר היום הפוליטי"
מערכת ice | 
אנטוניו גוטרש מזכ"ל האו"ם (צילום shutterstock)
סבין תעסה, מסרה לפני זמן קצר עדות בפני הוועדה לזכויות הילד של האו״ם בז׳נבה. תעסה, תושבת נתיב העשרה, ששכלה את בנה בן ה-17, אור ז"ל, ואת בעלה, גיל ז"ל, שנרצח בעת שהגן על ילדיהם הקטנים מפני מחבלי החמאס בטבח ה-7 באוקטובר, השתתפה במשלחת לאו״ם.
על רקע המאבק להחזרת החטופים וההסברה הישראלית, נאמה סבין תעסה, תושבת נתיב העשרה, בפני בכירים בוועדה לזכויות הילד של האו"ם בז'נבה (CRC). תעסה לקחה חלק במשלחת ישראל באו"ם בהובלת מנכ"ל משרד המשפטים.
תעסה, ששכלה את בנה בן ה-17, אור ז"ל, ואת בעלה, גיל ז"ל, שנרצח בעת שהגן על ילדיהם הקטנים מפני מחבלי החמאס בטבח ה-7 באוקטובר, הביעה בפני הנוכחים את החשיבות בצפיית סרטון הזוועות. "אני מתחננת בפניכם, תצפו בסרט הזוועות. שימו הכל בצד לרגע ותראו את האמת".
היום (רביעי) פורסם כי כוחות הביטחון חיסלו את מפקד פלוגת הנוחבה שפיקד על הטבח בנתיב העשרה. תעסה פנתה לאותם בכירים בוועדה בבקשה כי אלו יצפו בסרטון הזוועות שפרסם ארגון הטרור חמאס.
"תראו מה קרה בשבעה באוקטובר בישראל, תראו את שני הבנים הקטנים שלי שראו את אבא שלהם מתפוצץ לנגד עיניהם בזמן שניסה להסתתר וחדרו אליי (הביתה) בשבע בבוקר. תצפו בסרט הזוועות ואחרי זה תבינו מה אני אומרת. זה קשה לצפייה, אבל אלו החיים, החיים בישראל, בעזה ובישראל". 
בהמשך דבריה, סיפרה תעסה על ילדיה שנרצחו באותה שבת שחורה: "בני אור היה בן 17. הוא נרצח בשבעה באוקטובר בחוף זיקים, נורה על ידי מאות מחבלים פלסטיניים חמאסניקים שיצאו מהחוף עם 8 סירות ובשחייה, ללא רחמים, מצוידים במצלמות ראש, ותיעדו הכל בזמן אמת. צילמו את הרצח של הבן הקטן שלי, בני הקטן בן ה- 17. האם זה נורמלי? ילד בן 17 שחטף 6 כדורים בראש, שישה כדורים".
מנכ"ל משרד המשפטים, איתמר דוננפלד, העומד בראש המשלחת הישראלית לוועדה לזכויות הילד של האו"ם (CRC) בז'נבה הציג בפני הוועדה את השפעות המלחמה על ילדים החיים בישראל ועל משפחותיהם וקרא לחברי הוועדה לתמוך במאמצים לשחרור החטופים.
"כגוף של האו"ם, האמון על ההגנה על זכויות הילד, ועדה זו חייבת לגנות באופן ברור את ארגוני הטרור, חמאס וחיזבאללה, על הזוועות שבוצעו כנגד תינוקות וילדים ישראלים ולתמוך במאמצים הצבאיים והדיפלומטיים של ישראל לשחרור כל החטופים, כולל משפחת ביבס.
אני קורא לוועדה להימנע מהצהרות הנשענות על עובדות שגויות ולהבטיח שהצהרותיה ודוחותיה יהיו אובייקטיביים ונקיים מכל הטיה פוליטית. גישה זו חיונית לשמירה על היושרה והאמינות של ועדה זו. זכויות הילדים חייבות להישאר מחוץ לסדר היום הפוליטי, והוועדה חייבת להגיב לזוועות המתועדות והבלתי ניתנות להכחשה במלוא כוחה ועוצמתה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה