בארץ

התרחיש שמדאיג את מערכת הביטחון בישראל: "חמאס חוזר לצפון הרצועה"

באזור. למרות הפגיעה המשמעותית שספג בתחילת המלחמה, הערכות מצביעות על גיוס של כ-3,000 פעילי חמאס חדשים בצפון הרצועה, כשהארגון מספק להם תחמושת וכלי נשק ומשלם להם עבור פעילותם. הדיווחים מעוררים דאגה רבה, וייתכן שיהיה צורך בכניסה מחודשת ומסיבית של צה"ל לצפון
מערכת ice | 
חאן יונס ברצועת עזה (צילום פלאש 90/ עבד רחים קטיב)
כמעט 10 חודשים לאחר תחילת התמרון הקרקעי בצפון רצועת עזה, דיווחים חדשים מגלים כי חמאס מצליח לשקם את יכולותיו באזור. למרות הפגיעה המשמעותית שספג בתחילת המלחמה, הערכות מצביעות על גיוס של כ-3,000 פעילי חמאס חדשים בצפון הרצועה, כשהארגון מספק להם תחמושת וכלי נשק ומשלם להם עבור פעילותם.
על פי הדיווח של אלמוג בוקר אמש (שני) בחדשות 12, הדיווחים מעוררים דאגה רבה במערכת הביטחון, שמציינת כי ייתכן שיהיה צורך בכניסה מחודשת ומסיבית של צה"ל לצפון הרצועה כדי להתמודד עם ההתאוששות של ארגון הטרור.
כזכור, ב-27 באוקטובר החל התמרון הקרקעי המשמעותי ברצועת עזה בשילוב תקיפות מהאוויר והים, במטרה לטהר את הרצועה ממחבלי חמאס וארגוני טרור נוספים.
 
הכוחות פשטו על שטחים נרחבים, כולל בבית חאנון, ג'באליה, שג'אעיה וח'אן יונס, והלחימה כללה קרבות עיקריים כמו קרב בית חאנון וקרב ג'באליה. השלב השני הסתיים ב-7 בינואר 2024, ומאז החל השלב השלישי, המתמקד בפשיטות חטיבתיות ממוקדות וביצירת רצועת ביטחון ברצועת עזה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה