בארץ

גנץ: "מגנה את ההסתה נגד נתניהו - הוא איננו רוצח"

חה''כ בני גנץ גינה היום במהלך נאומו את ההסתה כנגד רה''מ "נתניהו אינו רוצח,. סינוואר הוא רוצח". והתייחס לרפורמה המשפטית "השופטים צריכים גם לזכור, שלא תמיד הרוב היה לצידם, ולא לעולם חוסן"
דורון בלוך |  1
בני גנץ (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
חה"כ בני גנץ נאם היום (רביעי) בועידת המשפט ה-13 של לשכת עורכי הדין שם התייחס לסאגת הרפורמה המשפטית, וכן לקריאות ההסתה והפילוג. בדבריו, אמר חה''כ גנץ "אני מבקש להגיד כאן גם את המובן מאליו  – נתניהו אינו רוצח, ואני מגנה את ההסתה נגדו. סינוואר הוא רוצח, חמאס וחיזבאללה ומשמרות המהפכה - הם האויבים שלנו. אבל נתניהו איבד את הדרך ורואה בעצמו את המדינה. וזה מסוכן. הוא אבי הקונספציה של הישרדות בשלטון בכל מחיר. ולכן, הוא לא יעשה את התיקון המשפטי, הכלכלי, החברתי והביטחוני הנדרש".
בנוגע לרפורמה המשפטית, אמר חה''כ גנץ ״ההפיכה המשטרית הגיעה מתוך שלושה תהליכים: הראשון – עליית הפופוליזם, שכולל האשמה ומאבק במוסדות הוותיקים. השני – הפגיעה הקשה במשילות וחוסר האחריות הממשלתית והפרלמנטרית שהביאה יותר ויותר נושאים לפתחם של המוסדות המשפטיים. והשלישי – משפט נתניהו, שהוביל לכך שהרעיונות הפופוליסטים, מצאו בית דווקא במפלגה של מנחם בגין".
"שלושת התהליכים האלו, לא נעצרו ואף התעצמו. ולכן, אין שום סיבה שבשש אחרי המלחמה, נגלה שהנושא הזה ירד מסדר היום" הוסיף גנץ "הוא כל הזמן על אש קטנה, והאש הזו תתפרץ".
עוד המשיך למתוח ביקורת "גם בימים הקשים האלו, שר המשפטים ממשיך לפגוע במערכת המשפט ואזרחי ישראל, מסרב לכנס את הוועדה לבחירת שופטים ולעשות את הדבר האלמנטרי – לבחור נשיא לבית המשפט העליון, אחרי למעלה משנה. יש נורמות שפעם לא היו נפרצות, שר משפטים לא היה מחכה לעתירה לבג"ץ כדי לקיים את החוק.  מעולם לא היה מצב שלא נבחר נשיא לבית המשפט העליון. בזמן שגבולותינו המדיניים בוערים, כל הגבולות האחרים במדינה נפרצים, בשם הפוליטיקה הקטנה. כאילו לא למדנו כלום".

עוד הוסיף לומר על 'המלחמה בפופוליזם': "לא נותנים לקיצוניים להכתיב את הטון. המשימה השנייה, היא להחזיר את המשילות. לא על ידי מינויים פוליטיים, הגדלה חסרת פרופורציה של משרדי הממשלה, ודריסת היועצת המשפטית, אלא על ידי ממשלה שפשוט תעשה את העבודה שלה".
"יש לנו מערכת משפט מעולה – שנדרשת לסוגיות שבעבר לא הגיעו אליה בגלל חדלונות הממשלה. יש לנו ייעוץ משפטי מצוין, ויועצת משפטית שאני מבקש לחזק מכאן – שעומדת כחומה בצורה מול ניסיונות לדרוס את שלטון החוק" טען והוסיף "כתוצאה מהתהליכים האלו שתיארתי עד כה, האמון נסדק גם במערכת המשפט. וכן, גם בה יש מה לשפר. גם היא צריכה להיות נכונה להסכמות, למשל כעת בנושא מינוי שלושת שופטי העליון הבאים. אסור לפסול על הסף רעיונות להסכמות, כל עוד השופטים שעל הפרק, שמרנים או ליברלים, הם שופטים ראויים מקצועית. השופטים צריכים גם לזכור, שלא תמיד הרוב היה לצידם, ולא לעולם חוסן. והוסיף  "נכון שבית המשפט יהיה מגוון". 
"המערכת חייבת להיות מאוזנת – בשופטים שמרנים וליברלים, מכל גווני החברה, וביועצים משפטיים שיודעים לאזן בין הצורך הציבורי למדיניות. כפי שעלינו להגיע לממשלה שמייצגת את מרכז הכובד של החברה הישראלית, גם את מערכת המשפט צריכים להוביל אנשים שנמצאים במרכז הקונצנזוס המקצועי".
"את חוק יסוד החקיקה צריך להעביר ברוב גדול, ובשאיפה של כל סיעות הבית, תחת העקרונות שהוצגו בבית הנשיא. בעבודה נכונה, 100 חברי כנסת יכולים לכונן את חוק יסוד החקיקה ולהעביר אותנו ממשבר חוקתי – להסדרה חוקתית היסטורית" חתם את דבריו.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הגעתי למסקנה שגנץ הוא פתי !!!!!
    יוסיפון 09/2024/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני עונה לך כמו שביבי ענה בחקירותו !! יתכן שהוא לא לחץ על ההדק אבל - הוא הכין את הנשק ! ( מימן את החמס ביודעין במאות מיליוני קולרים) הוא הכין את מקום הביצוע !!! וסיפק את הרוח הגבית לכך {ראה את התנהלותו בתקופה האחרונה !!!!
    סגור