בארץ

החמאס מודה: שינינו את הפקודות ביחס לחטופים - אחרי "מבצע ארנון"

הזרוע הצבאית של חמאס פרסמה הודעה ובה הצהירה כי הוציאה פקודות חדשות ביחס לחטופים בכל מקרה של התקרבות כוחות צה"ל אליהם. הדובר אבו עובדייה: "ההתעקשות של נתניהו לשחרר את האסירים בלחץ צבאי תביא לכך שהם יחזרו למשפחותיהם בתוך ארונות קבורה"
מערכת ice | 
חמאס (צילום פלאש 90/ וויסאם השלמון)
על רקע הירצחם של ששת החטופים במנהרה בעומק כ-20 מטרים מתחת לרפיח, הזרוע הצבאית של חמאס פרסמה הודעה ובה הצהירה כי הוציאה פקודות חדשות ביחס לחטופים בכל מקרה של התקרבות כוחות צה"ל אליהם. התברר כי פקודות ארגון הטרור שונו לאחר "תקרית נוסייראת" בחודש יוני. 
השם "תקרית נוסייראת" מיוחס בפיו של ארגון הטרור ל"מבצע ארנון", ובו חולצו בחיים נועה ארגמני, אלמוג מאיר ג'אן, אנדריי קוזלוב ושלומי זיו. אבו עובדייה, דובר הזרוע הצבאית של חמאס, פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו ולבכירי צה"ל והאשים אותם ב"הרג החטופים". 
לטענת משרד הבריאות של רצועת עזה, המנוהל על ידי חמאס, "מבצע ארנון" הוביל להרג של 274 פלסטינים ולפציעתם של 698 נוספים. דובר צה"ל אמר כי "יותר מ-100 נהרגו – בהם מחבלים ואזרחים שחמאס השתמש בהם כמגן אנושי".  על פי אבו עובדייה, עשרות חטופים נהרגו בתקיפות חיל האוויר עד היום.
אבו עובדייה ציין כי בעקבות התקרית בחודש יוני, הונחו המוג'אהדין לשמור בקפדנות על החטופים, והזהיר כי "ההתעקשות של נתניהו לשחרר את האסירים בלחץ צבאי תביא לכך שהם יחזרו למשפחותיהם בתוך ארונות קבורה".

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה