בארץ

השר ארבל: "יש להקים ועדת חקירה ממלכתית ובהקדם"

השר ארבל דרש מהיועמ''שית לבדוק את עניין ועדת החקירה האזרחית, זאת בטענה כי "הוועדה משתמשת בסמל המדינה ללא היתר" וכן "חשש ממשי שהוועדה במהלך פעילותה גובה עדויות עליהם חל חיסיון ועוברת בכך עבירות של ביטחון מידע ושיבוש מהלכי משפט"
דורון בלוך | 
משה ארבל (צילום נועם רבקין פנטון פלאש90)
שר הפנים משה ארבל שיגר אמש (חמישי) מכתב ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה, תחת הנושא "חשש לשיבוש מהלכי משפט ועבירות ביטחון ע"י ועדת החקירה האזרחית", בו דרש לבדוק את התנהלותם, וכן הבהיר את דעתו האידית בעניין ועדת חקירה ממלכתית.
במכתבו, תאר השר ארבל "מזה כחודש לערך פועלת "ועדת החקירה האזרחית לאסון ה-7.10", מדובר בוועדה שהוקמה ע"י גופים ואנשים פרטיים ולא במסגרת ממלכתית ולא חלים עליה דיני ועדות החקירה, בראשם חוק ועדות חקירה. מאז הקמתה הופיעו בפני הוועדה והעידו באופן וולונטארי בעלי תפקידים שונים אשר הביאו בפניה מסמכים שחשבו לרלוונטיים. לנוכח העדויות שפורסמו מעבודת הוועדה, לרבות זו מהיום של יו"ר האופוזיציה ועד לאחרונה ראש הממשלה, חה"כ לפיד, עולה חשש ממשי שהוועדה במהלך פעילותה גובה עדויות עליהם חל חיסיון ועוברת בכך עבירות של ביטחון מידע ושיבוש מהלכי משפט".
כמו כן, ציין השר ארבל את עמדתו בנוגע לוועדת חקירה ממלכתית "אציין שלדעתי האישית יש להקים ועדת חקירה ממלכתית ובהקדם" והוסיף להבהיר לגבי הוועדה האזרחית "אולם עיכוב בהקמת הוועדה לא מאפשר לעבור לסדר היום אם עולה חשד לפלילים בעבודות הוועדה האזרחית. עוד אציין בהקשר זה אף כי מנכ"ל משרד הפנים הפנה את תשומת לבה של הוועדה לכך שהוועדה משתמשת בסמל המדינה ללא היתר ועדכן בכך את גורמי האכיפה. עד כה למיטב ידיעתי פניות אלו לא טופלו".
את דבריו סיים באמירה "אבקש את בדיקתך הדחופה לנושאים שהועלו להלן, אשר מעלים לכאורה חשש ממשי לביצוע עבירות שעלולות לפגוע בהמשך חקירת אירועי השביעי באוקטובר".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה