בארץ

ח"כים בליכוד תוקפים את מירי רגב: "מיותר, שגיאה בשיקול הדעת"

לראשונה, חברי כנסת במפגלת השלטון קראו לשרת התחבורה לוותר על המתכונת המתוכננת של טקס הזיכרון הממלכתי לציון טבח ה-7 באוקטובר. משה סעדה שיגר מכתב לרה"מ נתניהו: "הבא לסיום הוויכוח המיותר הזה, בשעה שעם ישראל קובר את מתיו". דן אילוז: "ראוי שהממשלה תנהג ברגישות יתר"
מערכת ice |  1
מירי רגב (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
זעם במפלגת השלטון על ההחלטה לקיים את טקס הזיכרון השנתי לטבח ה-7 באוקטובר במתכונתו, ולהשאירו בידיה של שרת התחבורה מירי רגב. חברי כנסת במפלגת הליכוד קראו היום (רביעי) באופן פומבי לרגב לוותר על המתכונת המתוכננת של הטקס הממלכתי לציון הטבח, ולהעדיף את הפשרות שהציעו חנוך דאום ועידן עמדי.
 
על פי הדיווח ב-N12, ח"כ משה סעדה פנה לראש הממשלה בבקשה להודיע על שינוי במתכונת הטקס בהתאם להצעות שהועלו. "אני קורא לראש הממשלה - הודע עוד היום שהטקס ייערך במתכונת שהציע עמדי", כתב סעדה. סעדה הוסיף: "בצורה מאחדת כפי שמגיע לאזרחי ישראל, הבא לסיום הוויכוח המיותר הזה, בשעה שעם ישראל קובר את מתיו וכשחיילינו עוד פועלים למגר את האויב ולהביא לשחרור חטופינו".
 
לדבריו, "שגיאה בשיקול הדעת הראשוני" בוצעה כאשר הוחלט לקיים טקס כזה, ושכעת, לאור המצב הקיים, התשובה לשאלה האם נדרש טקס כזה היא "חד-משמעית לא". ח"כ דן אילוז צידד גם הוא בהגעה לפשרה. "ראוי שהממשלה תנהג ברגישות יתר בתקופה רגישה כזו, בטח כלפי משפחות שכולות", כתב אילוז ברשת X. "על כולנו, מכל צד במפה הפוליטית, להוריד את גובה הלהבות, לוותר גם כשמשוכנעים בצדקת דרכנו, ולמצוא דרך משותפת קדימה. לא מאוחר מידי". 
סעדה הוסיף בהקשר זה: "ההצעה שפרסם חנוך דאום יכולה להיות דרך כזאת - בלי ויתור על טקס ממלכתי אבל כן עם רגישות ראויה". דאום, שעתיד להנחות את טקס הזיכרון שמארגנות משפחות הנספים בטבח ה-7 באוקטובר, פרסם "הצעה להרגעת הרוחות" לפיה הטקסים, הממלכתי והלאומי, יתקיימו בשעות שונות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    למה תוקפים את מיררי רגב?
    YZ 08/2024/28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ביבי בחר באדם הנכון. היא כפר אמרה שאין לה כאבי בטן על כלום. אפס רגישות לעם. היא מייצכת את נתניהו נאמנה.
    סגור