בארץ

מיהי עיר העתיקות?: קברים בני 1,700 שנה התגלו בארץ

העתיקות בעיר אשקלון ממשיכות להיחשף אחת אחרי השניה, והפעם התגלו 2 קברים מרהיבים ונדירים בני לפחות 1,700 שנה שבקרוב יהיו נגישים לציבור הרחב
מערכת ice | 
עתיקות באשקלון (צילום צילום מסך יוטיוב/Israel Antiquities Authority Official Channel)
באשקלון התגלו 2 קברים מקומרים בני לפחות 1,700 שנה, יחד איתם התגלו גם ציורי קיר מרהיבים ונדירים. בציורים יש דמויות מהמיתולוגיה היונית, אנשים, צמחים ובעלי חיים. כחלק משיתוף פעולה של עיריית אשקלון ורשות העתיקות לפיתוח והנגשת נכסי מורשת בעיר, קברים אלו ייחשפו לראשונה לציבור.
המבנים המקומרים העתיקים ממוקמים בקרבת המרינה באשקלון, בשטח ציבורי המצוי בין מגדלי מגורים. כחלק מהחלטת העירייה להנגיש את האתר לציבור, פותח השטח, שהיה מוזנח, לכדי גינה ציבורית מזמינה ובה שני הקברים, שההצצה לתוכם פותחת צוהר לעולם קדום ומרתק.
לדברי ראש העיר אשקלון, תומר גלאם: "אשקלון היא אחת מהערים העתיקות בעולם, ולצד עיצוב העתיד בעיר, אנחנו מעניקים מקום של כבוד לעבר המפואר והעשיר שלה. בשנים האחרונות עשינו מהפכה של ממש בתחום שימור האתרים ההיסטוריים, הנגשנו אותם לתושבי העיר ולציבור הרחב ויזמנו אירועים ותוכניות חינוכיות, תרבותיות ותיירותיות במטרה לחבר בין ההיסטוריה של העיר להווה שלה. זה המקום להודות לממלאת מקומי, מיריי אלטיט על העשייה המקצועית והענפה בתחום ולרשות העתיקות על שיתוף פעולה חשוב מאין כמותו שמסייע לנו למצב אותה כעיר העתיקות של ישראל".
מנהל רשות העתיקות, "העיר אשקלון היא מהראשונות שהשכילו למנף את הפוטנציאל הערכי והאסתטי העצום, הגלום בנכסי המורשת שלה. אשקלון מהווה דוגמה לשילוב ממצאים קדומים - בשיתוף עם רשות העתיקות, במרקם העירוני, באופן המקנה ערך מוסף ועניין למרחב הציבורי שלה. אני שמח שסוף סוף, - בזכות שיתוף פעולה עם העירייה והעבודה המקצועית של המשמרים שלנו, יוכלו תושבי אשקלון ומבקרים ליהנות מהמראה המרהיב ויוצא הדופן של הקברים המצויירים". לדברי מיריי אלטיט, סגנית ראש העיר והממונה על שימור אתרי מורשת בעיריית אשקלון, יחד עם ראש העיר תומר גלאם עשינו ואנחנו עושים מהפכה בתחום שימור האתרים ההיסטוריים בעיר. לצד עבודת השימור בשיתוף רשות העתיקות, אנחנו דואגים להנגיש את האתרים ההיסטוריים לציבור הרחב, לפתח את הסביבה שלהם ולקיים בהם פעילויות חינוכיות ותרבותיות. אנחנו מזמינים אתכם להגיע לעיר וליהנות מכל מה שיש לה להציע גם בתחום העתיקות והארכיאולוגיה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה