בארץ

לפיד תוקף את הגדלת התקציב של סמוטריץ': "יחזיר על חשבוננו"

יו''ר האופוזיציה יאיר לפיד תקף את שר האור סמוטריץ' על הגדלת התקציב והחוב המדיני מכך "איך היא תחזיר אותה? היא לא. הממשלה תשלם את החוב שלה על חשבונכם. למה? כי הם יכולים. כי הכי קל לדפוק אותנו, במקום לסגור 12 משקדים ממשלתיים מיותרים, או לבטל את הכספים הקואליציונים"
דורון בלוך |  1
יאיר לפיד, בצלאל סמוטריץ' (צילום גלעד קוולרצ'יק, פייסבוק/בצלאל סמוטריץ')
יו''ר האופוזיציה, חה''כ יאיר לפיד תקף הבוקר (שני) את שר האוצר בצלאל סמוטריץ' וכן את הממשלה על פתיחת התקציב מחדש והגדלתו, וטוען כי מעשה זה אינו אחראי שיוביל להשלכות על מעמד הביניים ויוקר המחייה בישראל.
"המילה אקונומי, כלכלה, מגיעה מהמילה היווני אקונומיה שפירושה ניהול משק בית, כל מי שמנהל משק בית, שזה כולנו, יודע דבר פשוט: אם אתה מוציא כסף שאין לך - הוא הופך לחוב" פתח חה''כ לפיד את דבריו והסביר "זה מה שקורה עכשיו למדינה. סמוטריץ' מוציא כסף שאין לו. החליט להוציא עוד 2.7 מיליארד שקל, אבל אין לו את הכסף הזה. בשפה של משרד האוצר קוראים לזה "אין לו מקור תקציבי", שזה אומר "אנחנו מבזבזים כסף שאין לנו. אז נולד חוב, בדיוק כמו במשק הבית שלכם".
עוד המשיך חה''כ לפיד לפרט "החוב הזה הוא הלוואה שהמדינה לקחה מהבנק, ויש עליה ריבית, והיא צריכה להחזיר אותה. איך היא תחזיר אותה? היא לא. אתם תחזירו אותה, הממשלה תשלם את החוב שלה על חשבונכם. המחירים של מוצרי מזון ונקיון יעלו יותר, הממשלה תגבה יותר מיסים, היא תקצץ בשירותים חברתיים, כמו מעונות היום של הילדים שלכם, או מספר הרופאים והאחיות בבתי החולים, היא תגרום לכם לשלם דרך הארנונה ודרך מיסים עקיפים".
את דבריו סיים באמירה "למה? כי הם יכולים. כי הכי קל לדפוק אותנו, במקום לסגור 12 משקדים ממשלתיים מיותרים, או לבטל את הכספים הקואליציונים".
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    נו ככה זה כשאין אפילו תעודת בגרות. ממשלה תמיד מאזנת
    מורה נבוכים 08/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מהכנסות הכלכלה. אז מאיפה חשבת שמגיע הכסף? מהירח? מביז? מהסכם הגז שלך? אין אפשרות אחרת ואף פעם לא הייתה.
    סגור