בארץ

חברי הכנסת ייחקרו? זאת החלטת הפרקליטות על הפריצה לשדה תימן

פרקליטות המדינה הודיעה כי משטרת ישראל תחקור את נושא אירוע הפריצה ההמוני לבסיס צה''ל 'שדה תימן' במחאה על מעצר לוחמים, והבהירה כי החקירה תכלול גם את נבחרי הציבור שהשתתפו בפריצה
דורון בלוך | 
מחנה שדה תימן (צילום פלאש 90/ דוד גרינשפן)
פרקליטות המדינה הודיעה היום כי "משטרת ישראל חוקרת את כלל ההיבטים הפליליים של האירועים בבסיסי צה"ל בשדה תימן ובית ליד". זאת לאחר הפריצה ההמונית שאירעה לאחר מעצר הלוחמים על ידי מצ''ח בחשד להתעללות בעצורים מחבלי נוח'בה. ההודעה נמסרה במכתב רשמי מטעם לשכת המשנה לפרקליט המדינה (תפקידים מיוחדים), זאת במענה לפניית התנועה לאיכות השלטון.
התנועה פנתה ליועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב-מיארה, למ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב אבשלום פלד ולראש האגף לחקירות ולמודיעין במשטרה, ניצב יגאל בן שלום, בתחילת אוגוסט, בדרישה לחקור את אירועי הפריצה האלימה לבסיסי צה"ל. במכתבה, ציינה התנועה כי "מפגינים רבים פרצו בכוח ובניגוד לחוק לבסיסי צה"ל ולבית הדין הצבאי בבסיס, תוך שהם מתעמתים עם השומרים בכניסה, תוקפים את חיילי וקציני צה"ל ומפנים נגדם התבטאויות קשות, והכל תוך מתן גיבוי ובהשתתפות מלאה של נבחרי ציבור רבים מהקואליציה".
עו"ד סתיו לבנה להב, מהתנועה לאיכות השלטון, אמרה על כך: "אנו מברכים על החלטת פרקליטות המדינה לפתוח בחקירה מקיפה של האירועים החמורים. זוהי תזכורת חשובה לכך שאין אדם מעל החוק, גם לא נבחרי ציבור. נמשיך לעקוב אחר התקדמות החקירה ונדרוש כי כל המעורבים בפריצה האלימה לבסיסי צה"ל יתנו את הדין על מעשיהם".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה