בארץ

איך אפשר שלא להתאהב? הסרטון הכי מרגש שתראו היום

מחלקת הפגייה של בית חולים שניידר פרסמה תיעוד קורע לב לכבוד יום האהבה העברי עם התינוקות הפגים שמאושפזים. צפו בסרטון המדהים והמרגש של היום הזה
מערכת ice | 
לידה (צילום unsplash)
הפגייה של בית החולים שניידר לילדים פרסמה סרטון מרגש וקורע לב של התינוקות המאושפזים במחלקה לכבוד יום האהבה עברי.
בסרטון מצולמים התינוקות עם לבבות שנסרגו במיוחד עבורם. בסוף הסרטון אפשר גם לראות לב צהוב שנסרג כמחווה עבור החטופים והשבויים שנמצאים עדיין בעזה.
 

בעולם, אחד מכל 10 תינוקות נולד פג ומדי שנה נולדים ברחבי הגלובוס כ-15 מיליון פגים. בישראל על פי נתוני משרד הבריאות אחד מתוך 14 הריונות מסתיים בלידה מוקדמת.
לידת פג מתרחשת מסיבות רבות שרק חלקן ידועות וביניהן היסטוריה מיילדותית. למשל אם שילדה פג בעבר, נמצאת בסיכון גבוה יותר ללידה מוקדמת נוספת בהריון הבא. גורמים נוספים הם הריון מרובה עוברים, הפרעות בחלל הרחם או בצוואר הרחם וכן מחלות כרוניות כמו למשל סוכרת טרום הריונית, לחץ דם גבוה, אסטמה או מחלות כליות ולב. גם סגנון חיים יכול להשפיע על הסיכון ללידת פג במיוחד גורמים כמו עישון, צריכת אלכוהול או סמים, תת משקל או עודף משקל של האישה בשלב הכניסה להריון. זו אחת הסיבות שחיוני להיגמל מעישון ולהימנע לחלוטין מצריכה של סמים ואלכוהול בהריון.
נשים בהריון הנמצאות בחשד להתפתחות לידה מוקדמת ימצאו תחת השגחה של מיילדת בחדר לידה. המיילדת שעוברת בכל שנתיים הכשרה של החייאת יילוד הכוללת התייחסות ללידת פג, מנטרת את מצב האם והעובר באופן רציף. המיילדת תדאג גם לארגון הציוד הייחודי הנצרך לתמיכה בתינוק פג, בהתאם לשבוע הלידה. במידה ואכן תתרחש לידה מוקדמת היא תזמן את צוות היחידה לטיפול נמרץ יילודים (פגייה) ותדאג להוביל את הלידה באופן המותאם ללידת פג ,שהיא מעט שונה מלידת תינוק במועד וכוללת ניהול מאוד עדין של העובר וביצוע ניתוק מושהה של חבל הטבור במידה והמצב מאפשר, וזאת במטרה למנוע סיבוכי פגות.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה