בארץ

הערכה: חיזבאללה ימתין עם המתקפה - עד לחזרת המשלחת מקטאר

מקורב לחיזבאללה אמר לעיתון הוושינגטון פוסט כי ארגון הטרור צפוי להימנע מתגובה במהלך שיחות המשא ומתן לקידום עסקת חטופים בין ישראל לחמאס בקטאר. לדבריו, "המפלגה לא רוצה לתת דין וחשבון על שיבוש השיחות או עסקה אפשרית". גורם אזורי: "חמאס אמר שהוא כבר עשה ויתורים, ולא מוכן לעשות עוד"
מערכת ice | 
חסן נסראללה (צילום shutterstock)
על רקע המאמצים הבינלאומיים למניעת הסלמה במזרח התיכון, מקורב לחיזבאללה אמר הבוקר (שישי) לעיתון הוושינגטון פוסט כי ארגון הטרור צפוי להימנע מתגובה במהלך המשא ומתן לקידום עסקת חטופים בין ישראל לחמאס בקטאר. התגובה צפויה להגיעב בצל חיסולם של פואד שוכר וראש הלשכה המדינית אסמעיל הנייה.
“פעולת התגמול יכולה לחכות”, צוטט המקור. “אנחנו יכולים לומר שחיזבאללה לא יפתח בפעולת התגמול שלו במהלך השיחות בקטאר מכיוון שהמפלגה לא רוצה לתת דין וחשבון על שיבוש השיחות או עסקה אפשרית”. אותו מקורב לארגון הטרור הלבנוני הדגיש בפני הוושינגטון פוסט כי לא מדובר בריכוך המתקפה אלא בדחייה שלה.
 
בבירת קטאר דוחא ייפתח הבוקר (שישי) היום השני לפסגת "ההזדמנות האחרונה", כפי שכינו אותה האמריקנים בניסיון להביא לעסקת חטופים והפסקת אש ברצועת עזה. על פי דיווח של איתמר אייכנר וליאור בן ארי ב-ynet בארה"ב דיווחו הלילה מפי גורם אמריקני כי השיחות אמש היו "חיוביות".
עם זאת, בישראל ציינו אמש ששני הצדדים נותרו איתנים בדעתם. לרשת PBS האמריקנית אמר גורם אזורי כי הצדדים מתבצרים והשיחות קשות. אותו גורם ציין כי "חמאס אמר שהוא כבר עשה ויתורים, ולא מוכן לעשות עוד".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה