בארץ

לפיד על הורדת דירוג האשראי: זה המהלך שצריך עכשיו

רה''מ ושר האוצר לשעבר, חה''כ יאיר לפיד, תקף את הממשלה על הורדת דירוג האשראי "חברות הדירוג אומרות לנו: הכלכלה הישראלית לא מנוהלת" ומסביר מה צריך לעשות עכשיו כדי ''לעצור את הסחף''
דורון בלוך |  1
יאיר לפיד (צילום מסך ערוץ הכנסת)
עו''ר האופוזיציה, ומי שהיה בעבר שר האוצר וראש הממשלה, חה''כ יאיר לפיד, הגיב היום (שלישי) להורדת דירוג האשראי על ידי חברת פיץ'. וטוען כי הדבר הגיע בעקבות התנהלות קלוקלת של הממשלה, וכי הנפגעים מהעניין יהיו בעיקר מעמד הביניים.
"הורדת דירוג האשראי של ישראל נראית כמו משהו טכני, היא לא. זה יעלה לנו. מעמד הביניים הישראלי ירגיש את זה בכיס. המחירים הבלתי נסבלים יעלו עוד יותר. המדינה תשלם ריביות גבוהות יותר" מסביר לפיד "חברות הדירוג אומרות לנו: הכלכלה הישראלית לא מנוהלת".
בדבריו תקף חה''כ לפיד את הממשלה "הממשלה לא יודעת מה היא עושה. המלחמה ארוכה ויקרה מדי, סדרי העדיפויות עקומים, ההפקרות חוגגת" והסביר את המהלך הנדרש כרגע "כדי לעצור את הסחף צריך לסגור מיד לפחות 12 משרדי ממשלה מיותרים, לבטל את הכספים הקואליציוניים, לקדם מנועי צמיחה במקום תמיכות לאנשים שאינם עובדים, להציג תקציב מאוזן ואחראי שעונה על צרכי המשק במקום על צרכי הפוליטיקאים".

כמו כן סיפר על תקופתו כשר האוצר, וטען "ב- 2013 קיבלתי לידי את משרד האוצר ומשק עם "בור תקציבי" של עשרות מיליארדים. עשינו תיקון מהיר ואחראי שסייע למעמד הביניים, חיזק את כלכלת ישראל והוביל לשנים של שגשוג והצלחה".
בדבריו הזכיר חה''כ לפיד את תקופתו כרה''מ "עוד ב-2022 "ממשלת השינוי" הובילה את המדינה לעודף תקציבי מרשים והעבירה שורה של רפורמות שהזניקו את המשק. זה מה שאנחנו צריכים גם עכשיו: ממשלה חדשה עם סדרי עדיפויות נכונים, שתקדם את מעמד הביניים ותוריד את יוקר המחיה, ותעביר תקציב שיחזיר את דירוג האשראי שלנו למקומו הטבעי".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ברור..
    חן 08/2024/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ברור צריך לעשות בדיוק מה שאתה אומר. מי שהיה שר האוצר הכושל של מדינת ישראל, לא אני אמרתי מירב בן ארי מהמפלגה שלך הצהירה אז מי אנחנו שנחלוק עליה
    סגור