בארץ

ישראלים רבים מדווחים: קיבלנו שיחת טלפון חשודה ממספר מאיראן

בשבוע האחרון, בצל התקיפה האיראנית המסתמנת נרשמה עלייה מדאיגה במספר הדיווחים על כך שישראלים קיבלו שיחות טלפון חשודות ממספרים מח"ול. מערך הסייבר טוען שהוא מודע לתופעה ומסביר מה כדאי לעשות על מנת להתגונן ממנה | כל הפרטים
מערכת ice | 
שיחת וידאו בשירות FaceTime של אפל (צילום cottonbro / Pexels)
מאז תחילת המלחמה, נרשמה עלייה בתופעה מדאיגה, כאשר ישראלים רבים דיווחו על כך שקיבלו שיחות טלפון חשודות ממספרים מחו"ל. במרבית המקרים מקור השיחה מגיע ממדינות באסיה או באפריקה, אך לעיתים ישראלים גם קיבלו שיחות הישר מאיראן. 
יש להדגיש שלא תמונה כל סכנה בשיחות עצמן, אלא שהעובדה שנרשם ריבוי בתופעה גרמה לפחד ובהלה בקרב ישראלים רבים. על פי הממצאים של מערך הסייבר הלאומי, נראה ששני המקורות העיקריים של השיחות הללו הן מהמדינות בנגלדש (קידומת +880) והודו (+91).
מערך הסייבר הלאומי, הגיב לתופעה וציין כי: "מערך הסייבר הלאומי זיהה באחרונה התגברות ניסיונות השפעה ברשת שצפויים לגבור אף יותר. מקור השיחות המטרידות - ככל הנראה בניסיונות לפרוץ למרכזי טלפוניה לשיחות אוטומטיות".
העלייה בתופעה הזו קורת לצד התגברות של תופעות נוספות בניהן עלייה בקבלת מסרונים מאיימים, הפצת מיילים שמכילים קישורים לקבצים מזיקים ואף הפצת הודעות בשמם של אתרי חדשות מובילים בישראל. תופעה נוספת ובולטת שרשמה עלייה במספר הדיווחים עליה בימים האחרונים הוא ניסיונות פריצה לחשבונות וואטסאפ ואינסטגרם בבעלות משתמשים ישראלים. 
המסר העיקרי שמבקשים להעביר במערך הסייבר הלאומי הוא שהציבור צריך לגלות ערנות מוגברת בפעילות ברשת ולהימנע משיתוף מידע לא מאומת ממקור לא רשמי. נוסף על כך, מומלץ גם להימנע מלענות לשיחות שמקורן מספרים לא שמורים מחו"ל. במידה וכבר כן עניתם נתקו מיד וחסמו את המספר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה