בארץ

"קביעה היסטורית": חה''כ מחזק את החלטת האג כנגד ישראל

חב רהכנסת אחמד טיבי הגיב להחלטת האג כי מדינת ישראל מפרה את המשפט הבינלאומי וטוען  "על ישראל והקהילה הבינלאומית לכבד את הפסיקה ולפעול לפיה"
דורון בלוך |  1
אחמד טיבי (צילום פלאש 90/יונתן סינדל)
לאחר החלטת בית הדין הבינלאומי בהאג כי פעולות מדינת ישראל בשטחים הינה, על פי חוות הדעת, הפרה של המשפט הבינלאומי, הגיב על כך יו''ר מפלגת תע''ל חבר הכנסת אחמד טיבי בחיזוק החלטתם כנגד מדינת ישראל.
"ההחלטה של בית הדין בהאג מתארת את המצב במדויק וקובעת שהסגרגציה והחלת הדין האזרחי הישראלי בשטחים הכבושים הם אפרטהייד" טען חה''כ טיבי וחידד "זו קביעה היסטורית".  עוד הוסיף טיבי להבהיר כי לטענתו "הכיבוש הוא הכיבוש והוא חייב להסתיים. על ישראל והקהילה הבינלאומית לכבד את הפסיקה ולפעול לפיה".
לעומתו, יו''ר האופוזיציה חה''כ יאיר לפיד הגיב על החלטת האג בחשבון ה-X שלו כי: "חוות הדעת של בין הדין בהאג היא מנותקת, חד צדדית, נגועה באנטישמיות ובאי הבנת המציאות בשטח. היא משרתת רק את הטרור האיסלאמי ואת המערכה נגד ישראל". בדבריו, תקף את הממשלה על רקע החלטה זו: "ההחלטה היא גם כשלון מדיני נוסף של ממשלה לא מתפקדת, והאופוזיציה תתגייס כדי למנוע מחוות הדעת להתקבל במוסדות האו"ם ואצל המדינות החברות".
בתגובה לדברי חה''כ לפיד, השיב לו חה''כ אחמד טיבי: "יאיר: הכיבוש הוא מעשה אנטישמי יומיומי.אלימות המתנחלים היא אנטישמית, גזילת מים מפלסטינים היא אנטישמיות ועוד..."
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    האג
    ריקי 07/2024/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפיד את מחליש את המדינה מעל כל. במה אתה נגד כל החלטות הממשלה. תמיכה של….בקרוב לא יהיה לך גב של ביידן מה יהיה אז?
    סגור