בארץ

הוועדה לבחינת איחודי רשויות יוצאת לדרך: אלו הערים שעל הכוונת

שנה לאחר ההכרזה הוועדה לבחינת איחודי רשויות מקומיות יוצאת לדרך. בין ערים שצפויות להתמזג: קריית אונו, גני תקווה וגבעת שמואל. ראשי הרשויות בתגובה: "צר לנו שבעיצומה של מלחמה בחר שר הפנים לפעול כנגד הרשויות המקומיות"
מערכת ice | 
ארבל יחליף את דרעי כשר הבריאות והפנים (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
בחודש אוגוסט בשנה שעברה, שר הפנים משה ארבל הכריז שלאחר הבחירות לרשויות המקומיות, תוקם וועדה שתבחן איחוד של רשויות מקומיות ברחבי ישראל. אתמול (רביעי), מנכ"ל משרד הפנים רונן פרץ חתם על כתב מינוי ועדה גאוגרפית לבחינת מעמד מוניציפלי ואיחוד רשויות מקומיות, מה שהזניק את הוועדה לצאת לדרך.
המועצות שנמצאות על הכוונת של הוועדה הינה המועצה המקומית מעלה אפרים שעתידה להתאחד עם המועצה האזורית ערבות הירדן, המועצה האזורית מגילות ים המלח שתתאחד עם המועצה האזורית ערבות הירדן.
המועצה המקומית מגדל שנבחן איחוד שלה עם המועצה האזורית עמק הירדן או עם עיריית טבריה או עם המועצה האזורית הגליל התחתון, המועצה האזורית אלונה עם המועצה האזורית מנשה.
המועצה המקומית אליכין עם המועצה האזורית עמק חפר או עם עיריית חדרה. המועצה המקומית שער השומרון, עם המועצה המקומית אורנית והמועצה המקומית אלקנה. המועצה המקומית כאוכב אבו אל היג'א עם המועצה האזורית משגב או עם המועצה המקומית כפר מנדא. המועצה המקומית כפר ברא עם המועצה האזורית דרום השרון או עם עיריית כפר קאסם.
האיחוד הגדול שעומד על הפרק הינו האיחוד בין קריית אונו, גני תקווה וגבעת שמואל. במידה והאיחוד המדובר יצא לפועל הוא גם ישפיע על אוניברסיטת בר אילן שנמצאת באזור. זוהי לא הפעם הראשונה שדנו באיחוד המועצות המקומיות באזור. בהמלצות של ועדת החקירה בראשותו של פרופ' ברוך קיפניס ז"ל, שדנה בעבר בנושא הוצע שהאוניברסיטה תהיה תחת רשות מוניציפאלית אחת. בנוסף, הוועדה המליצה להקים רשות חדשה הכוללת את קריית אונו, גבעת שמואל וגני תקווה ואליה לצרף את אוניברסיטת בר אילן.
בעקבות הודעתו של שר הפנים לבחון מהלך לאיחוד הרשויות: קריית אונו, גני תקווה וגבעת שמואל, ראשי הרשויות מוסרים בתגובה: "מדובר בהחלטה מקוממת ושערורייתית, המנותקת מהמציאות ומהשטח, אשר תפגע קשות בשירותים המוניציפאליים ובאיכות חייהם של התושבים. צר לנו שבעיצומה של מלחמה בחר שר הפנים לפעול כנגד הרשויות המקומיות, שהוכיחו שהן הגוף הציבורי היחיד שמתפקד ופועל לטובת התושבים מאז 7 באוקטובר. גבעת שמואל, גני תקווה וקריית אונו הן רשויות משגשגות ואיתנות, והניסיון לפגוע בעצמאותן הוא בלתי מתקבל על הדעת. אנו מתנגדים לכך בתוקף ולא נאפשר להחלטה זו לצאת אל הפועל. נפעל בכל האמצעים העומדים לרשותנו, על מנת להמשיך לשמור ולדאוג לרווחתם ולאיכות חייהם של תושבינו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה