בארץ

סמל ההפקרה: בצה"ל החליטו - הצגת תחקיר הטבח בניר עוז תדחה

לאחר שהדרג הצבאי הותקף בעקבות התחקיר על הטבח בקיבוץ בארי ב-7 באוקטובר, הוחלט לדחות את הצגת תחקיר הקרבות בניר עוז לאמצע אוגוסט. בהמשך יוצגו מסקנות הטבח בנובה. דובר צה"ל: "התחקיר יוצג בשקיפות לקהילת היישוב ולאחר מכן לציבור" 
מערכת ice | 
קיבוץ ניר עוז לאחר פלישת מחבלים (צילום פלאש 90/ אריק מרמור)
ברקע המתקפה על הדרג הצבאי בעקבות התחקיר על הטבח בקיבוץ בארי ב-7 באוקטובר, בצה"ל החליטו לדחות את הצגת תחקיר הקרבות בניר עוז. המסקנות היו אמורות להיחשף בשבוע הבא, אולם יפורסמו רק באמצע אוגוסט. מפקדי הצוותים המתחקרים את הקרבות ביישובי עוטף עזה כונסו וקיבלו תדרוך במטרה להימנע מטעויות.
לפי פרסום ראשון של לילך שובל ב"ישראל היום", תחקיר הקרבות בניר עוז צפוי להיות אחד התחקירים הקשים והמורכבים ביותר, שכן הקיבוץ הפך לאחד מסמלי ההפקרה במתקפת הפתע. בשבת השחורה, כרבע מתושבי הקיבוץ נחטפו או נרצחו, וראשוני הלוחמים של צה"ל הגיעו למקום לאחר שהאחרון המחבלים כבר עזב אותו.
 

הרמטכ"ל ומפקד חיל האוויר נפגשו השבוע עם לוחמי יחידת שלדג במטרה להרגיע את הרוחות, ולאחר הפגישה עימם, אמר הרמטכ"ל בין היתר כי הוא "רואה את עשייתם לאורך כל המלחמה ובכל הזירות. אזרחי ישראל צריכים לדעת שיש כאן דור של לוחמים ומפקדי מופת שגבורתם תדובר רבות".

 
לפי הדיווח של שובל, על פי גאנט התחקירים, בשבוע שלאחר מכן, קרי, ביום שני בעוד שבועיים, צריך היה להיות מוצג תחקיר הנובה, אלא שבניגוד לתחקיר ניר עוז, טרם נקבע לו"ז רשמי לתחקיר הנובה. התחקיר לא יוצג לפני אמצע חודש אוגוסט.
מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "מועד הצגת תחקיר הקרב בניר עוז לרמטכ"ל נדחה לפני הצגת תחקיר הקרב בקיבוץ בארי, מאחר שהוא טרם הושלם, ובהתאם לבקשת צוות התחקור לבצע העמקות. הקרב בניר-עוז מתוחקר בימים אלו ולכשיסוכם יוצג בשקיפות לקהילת היישוב ולאחר מכן לציבור".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה