בארץ

סערת גיוס בני הישיבות: "צה''ל כשל. אין שום תוכנית"

דיון סוער התקיים בוועדת החוץ והבטחון בנושא גיוס בני הישיבות. חה''כ קארין אלהרר טענה כי ישנה 'אכיפה בררנית'. יו''ר הועדה, חה''כ אדלשטיין זעם "מתברר שאין שום תוכנית ואין שום מספרים"
דורון בלוך | 
יולי אדלשטיין (צילום אתר הכנסת)
היום (רביעי) התקיים דיוםן בוועדת החוץ והבטחון במשכן הכנסת בנושא גיוס בני הישיבות לצה''ל, במהלכו הגיעו נציגי צה''ל לתת פירוט על הנושא. הדיון, בעיקר עורר אצל חברי הכנסת אמוציות, והעלה סימני שאלה בנוגע לנתונים ולהתנהלות הצבא בנושא.
חה״כ קארין אלהרר (יש עתיד) אמרה במהלך הדיון: ״אני רוצה לדעת מה הסמכות המשפטית לפיה צה״ל בחר את הקריטריונים שפורסמו בתקשורת לצווי הגיוס שישלחו בראשון הקרוב? זה לא עובד ככה בציבור הכללי״ והוסיפה "״הפוקד מפעיל שיקול דעת והוא רשות מנהלית כשהוא מגייס הוא חייב לפעול על פי עקרון השוויון, לכן אי אפשר להבחין בין אנשים נשואים, אנשים שעובדים לבין כאלה שלא. אסור לכם לעשות את זה, אלא אם כן תסבירו מה מקור הסמכות שלכם. זו אכיפה בררנית״. חבר מפלגתה ולדימיר בליאק הוסיף על כך בחשבון ה-X שלו ״נדהם מהדיון כרגע בוועדת החוץ והביטחון על הוצאת צווי גיוס לחרדים. הצבא ידע לגייס 200-250 אלף אנשי המילואים בימים הראשונים של המלחמה. אין לצבא שום בעיה לגייס עשרות אלפי חיילים מדי שנה מהציבור הכללי. אבל מסתבר כי לצה"ל "אין יכולת" לגייס יותר מ-3000 חרדים בשנה (וגם בשנה הבאה!), ובעיקר אלה שעובדים".
יו"ר ועדת החוץ והביטחון, חה"כ יולי אדלשטיין אמר: "אני לא מבין מה היה כל כך דחוף להודיע אתמול שיצאו אלפי צווי גיוס לחרדים, כשהיום מתברר שאין שום תוכנית ואין שום מספרים. אני מודיע כי מחר יתקיים דיון המשך. אני מצפה מנציגי צה"ל להגיע עם תוכנית מפורטת ולהציג מספרים מדויקים".
יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, חה״כ אביגדור ליברמן, פרסם בחשבון ה-X שלו על כך: ״צה"ל כשל. ההחלטה של ראש אכ"א לגייס דווקא חרדים בני 21 ומעלה, שמקבלים תלוש משכורת ומפרנסים את משפחתם,  ולא לשלוח צווים לצעירים בני 18, היא ליקוי מאורות. 
לא ברור לי למה הצבא בוחר להתנכל דווקא לאלה שכן עובדים ומשלמים מסים. המהלך הזה נוגד את כל ההשקעה והעידוד של המגזר החרדי להשתלב בשוק התעסוקה, ופשוט יביא את אותם החרדים לעזוב את מקום עבודתם, ידרדר את תעסוקתם במשק, ולא יגדיל את יעדי הגיוס בחרדי אחד". בהמשך דבריו קרא לראש אכ"א ולרמטכ"ל "לפעול על פי החוק, לפי פסיקת בית המשפט העליון ולהפסיק לברוח מאחריות.״
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה