בארץ

התקציב של בן גביר יקוצץ? זה הצעד שיעשה בישיבת הממשלה

השר איתמר בן גביר יתנגד לקיצוץ בגופי המשרד לביטחון לאומי "פגיעה בהתקדמות השלמת בניית מקומות כליאה, פגיעה בהתעצמות כיתות הכוננות ופגיעה ביכולות מערך הכבאות להתמודדות עם השריפות"
דורון בלוך | 
איתמר בן גביר (צילום פלאש 90/ אורן בן חקון)
על רקע הכוונות לקיצוץ בגופי המשרד לביטחון לאומי, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר יתנגד בישיבת הממשלה לקיצוץ המבוקש בכספים של משטרת ישראל, שירות בתי הסוהר, נציבות הכבאות וההצלה והמשרד לביטחון לאומי. 
 
משמעויות הקיצוץ, במידה ויעבור, עבור גופי המשרד לביטחון לאומי, כפי שהתריע ראש אגף התקציבים במשרד לבל"ם הינם לפי הפירוט:
 
במשטרת ישראל מדובר בקיצוץ של 38 מיליון שקלים, מתוך תכנית הרכש של משטרת ישראל לציוד לחימה עבור כיתות הכוננות שהוקמו, ובין היתר כספות, כוונות לנשק, תיקי עזרה ראשונה, מכשירי קשר ניצן, מכשירי קשר poc ועוד. בנוסף, משטרת ישראל תיאלץ לקצץ ברכש אמצעי לחימה עבור שוטרי משטרת ישראל, ובין היתר נשקים ארוכים ומיגון תחנות משטרה.
 
בשירות בתי הסוהר מדובר בקיצוץ של 10 מיליון ש"ח. ככל שיוחלט על קיצוץ, שב"ס יאלץ לקצץ בתכנית הבינוי בכלא קציעות, ולוותר על הקמת אחד האגפים שאושרו בתכנית (כ-140 מקומות כליאה). 
 
בנציבות כבאות והצלה מדובר בקיצוץ של 5 מיליון ש"ח. ארגון הכבאות מצוי בקושי משמעותי לאור ריבוי השריפות בצפון, והמשמעות הישירה של הקיצוץ היא רכש נמוך יותר של מעכבי בעירה וקיצוץ בשעות הטיסה של טייסת הכיבוי. ובמשרד לביטחון לאומי מדובר בקיצוץ של 3.5 מיליון ש"ח, מתוך תכנית לביצוע מרכיבי ביטחון בישובי קו התפר שבאחריות המשרד לביטחון לאומי.
 
במכתב ששלח ראש אגף התקציבים במשרד לביטחון לאומי לשר בן גביר ולמנכ"ל המשרד רפאל אנגל, ציין ראש האגף כי "גם על משרד הביטחון לא חל הקיצוץ, ואין כל סיבה שהמשרד לביטחון לאומי וגופי המשרד לא יוחרגו מהקיצוץ".
 
השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר אמר על העניין: "אנו מצויים בתקופת מלחמה. כפי שלא עלה על דעתו של אף אחד לקצץ בכספי משרד הביטחון וצה"ל, כך לא אמור לעלות על דעתו של אף אחד לקצץ בכספי המשרד לביטחון לאומי, על שלל הגופים השונים שתחתיו. הקיצוץ אמנם נעשה לשם תכלית חשובה, אך המשמעות של קיצוץ כספים במשטרה, שב"ס וכב"ה היא פגיעה בביטחון הפנים בתקופת מלחמה".
קיצוץ זה, במידה ואכן יאושר, בהחלט יעלה תמיהה, זאת הוכח הביקורות הרבות שספג השר בן גביר על שחרור המחבלים לאחרונה, והטענות על כך שבתי הכלא מלאים
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה