בארץ

אמו של החייל החטוף חשפה: "צה"ל איתר סרטון שלו בחיים"

ענת אנגרסט בכיכר החטופים: ״קיבלתי אות חיים ממתן - סרטון בו הוא מישיר מבט פצוע אל המצלמה ופונה לראש הממשלה: ׳נתניהו, אני לא מבין איך זה קרה אבל אני סומך עליך שתוציא אותי מפה׳״
מערכת ice |  1
ענת אנגרסט (צילום פאולינה פטימר)
ענת אנגרסט, אמו של החייל מתן אנגרסט שנחטף לעזה כשהוא פצוע קשה ומחוסר הכרה, נאמה הערב (מוצ"ש) בעצרת הענק בכיכר החטופים יחד עם חגית חן, אמו של איתי חן הי״ד, חברו לטנק של מתן.
ענת אנגרסט: ״אני נחשבת לברת מזל בקרב משפחות החטופים, אני קיבלתי אות חיים ממתן, בסרטון שחיילינו מצאו בעזה. בסרטון נראה מתן, הבן שלי, כשהוא מישיר מבט פצוע אל המצלמה ופונה אליך, ראש הממשלה. הוא צועק: ״נתניהו, אני לא מבין איך זה קרה אבל אני סומך עליך שתוציא אותי מפה.״
עוד אמרה האם: "כמה אכזבה מתן, ראש הממשלה לא הוציא אותך משם, לא דיברו עליך בכלל בפעימה הראשונה ולא מדברים עליך בפעימה הבאה. המדינה שנלחמת עליה החליטה שאתה נשאר שם. אתה לא ילד כי אתה מעל גיל 18, לא  אישה, לא קשיש ולא חולה כרוני. אתה "רק" חייל שנלחם והיה מוכן להקריב את עצמו. אז אתה נשאר שם… במנהרות, בחושך כשאתה פצוע, מדמם, מי יודע אם עוד שורד.
 
"אני פונה אליך, ראש הממשלה נתניהו ומזכירה לך: מתן הוא חייל גיבור אבל קודם כל הוא ילד שגדל במדינת ישראל ועל ערכיה, שנתן לי את התואר אמא לפני 21 שנים. ואתה נתניהו הענקת לי את התואר אמא לילד חטוף בגיהנום לפני 9 חודשים״.

אחרי נאמה חגית חן: ״לפני 4 חודשים הודיעו לנו שאיתי הגיבור שלי נפל בקרב ב 7.10. הודעה סתמית שלא מאפשרת קבורה ושבעה הודעה שלא מאפשרת כלום חוץ מאשר בוקס בבטן. כשאיתי התגייס הוא רצה לעשות צבא משמעותי. הלב שלי כאמא התפוצץ מגאווה, דאגתי לו, סמכתי עליו, סמכתי על המפקדים שלו, ביקרתי אותו בכל מקום שהציבו אותו, ניסיתי להקל עליו אבל שום דבר לא הכין אותי לסיוט שהפכו חיי ב 9 חודשים האחרונים. חייבת להיות עסקה כדי להחזיר את הגברים, להחזיר את החיילים, את אלו שבחיים ואת אלו שכבר לא. חייבת להיות עסקה על כולם, כל ה-120 חטופים! כי כל עסקה חלקית תשאיר את הבנים שלנו בעזה לעד. אסור שזה יקרה, כדי שתהיה לנו מדינה, כדי שהבנים שלנו ימשיכו להגן עליה, כדי שאמא לא תפחד לשלוח את הבן שלה לצבא, כדי שאמא תדע שאם יחטפו לה את הבן המדינה תחזיר אותו ולא תשאיר אותה שבורה חסרת אמונה״.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לא הבנתי מה היא רוצה? לחרר את כולם או קודם כל לשחרר את
    שואל 07/2024/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מצד אחד היא רוצה שישחררו את כולם כולל הבן שלה. מנגד, אם מנהלים משא ומתן קשוח אז זה לוקח זמן. מה היא רוצה? לשחרר את כולם ולהשאיר את כל המחבלים באותו מצב ושירו על כל העוטף? או שחרור עכשיו של מי שהחמאס מסכים או שחרור של כולם אחר כך?
    סגור