בארץ

"החלטה תמוהה": ליברמן נגד החלטת צה''ל לגיוס החרדים

חה''כ אביגדור ליברמן מתח ביקורת על החלטת צה''ל לגייס חרדים משכבת הגיל שלטענתו עובד ובעל ילדים "קורא לרמטכ"ל לבחון מחדש את כל גישת גיוס החרדים, ולפעול לגיוס צעירים בני 18, שלא עובדים ולא משרתים"
דורון בלוך |  1
אביגדור ליברמן (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי)

יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, חה״כ אביגדור ליברמן מתח היום (שישי) ביקורת נוקבת בחשבון ה-X שלו על החלטת צה''ל בבחירת פלח האוכלוסייה שבחר לגייס מתוך המגזר החרדי.

"ההחלטה התמוהה של צה"ל לגייס מאוכלוסיית החרדים דווקא את אלו שעובדים, בגילאי 24-26, היא ליקוי מאורות ופגיעה קשה גם בצה"ל וגם בעיקרון הגיוס לכל" טען חבר הכנסת ליברמן "אם כבר יש חרדים צעירים שכן עובדים, תנו להם את האפשרות לעבוד. במיוחד שחרדי בגיל 25 לרוב כבר אבא ל 3-4 ילדים". 
עוד הוסיף לנמק כי "ההשלכות למהלך כזה לא רק יביאו לעלות כלכלית גבוהה מאוד, אלא גם יכולתו של חייל כזה לתרום לכשירות המבצעית הצבאית של צה"ל תהיה נמוכה ביותר". בסוף דבריו פנה לרמטכ''ל הרצי הלוי, וכתב: "אני קורא לרמטכ"ל לבחון מחדש את כל גישת גיוס החרדים, ולפעול לגיוס צעירים בני 18, שלא עובדים ולא משרתים".
כזכור, כפי שהבאנו כאן אתמול, שיבח חה''כ ליברמן את הפלוגה החרדית ח''ץ (צנחנים חרדי) עליהם אמר כי "הוכיחה שהתורה והמלחמה אינן מנוגדות".
 

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ליברמן על גיוס חרדים שאינם עובדים ואינם משרתים
    דמוקרטי 07/2024/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה פירוש "אני קורא לרמטכ"ל לבחון מחדש את כל גישת גיוס החרדים, ולפעול לגיוס צעירים בני 18, שלא עובדים ולא משרתים"? מה זה "משרתים"? האם הכוונה היא לא לגייס חרדים ש"משרתים" עי לימוד תורה? לא ברור מהי כוונת המשורר!
    סגור