בארץ

"בן אדם הוא בן אדם": אלעזר שטרן בנאום מרגש

חה''כ אלעזר שטרן נאם על תיקון חוק הלאום "דווקא בגלל שאנחנו נלחמים כתף אל כתף, אנחנו מעלים עכשיו את החשיבות של תיקון חוק הלאום" ואמר "גם חמשת השופטים הצטרפו לארבעת האחרים כדי להסביר לכם מהו שוויון"
דורון בלוך | 
שר המודיעין, אלעזר שטרן (צילום פלאש 90)
חה״כ אלעזר שטרן (יש עתיד) נאם היום (רביעי) במליאת הכנסת בדיון על הצעת חוק לתיקון חוק הלאום, שם תקף את השר יריב לוין על דבריו ואת חברי הקואליציה על התנגדותם לשוויון זכויות לאזרחי ישראל שאינם יהודים.
"השר לוין תכננתי להתרגש אבל לקחת לי את זה, באופן טיאטרלי וציני כאילו אנחנו עדיין ב-6 אוקטובר ולא קרה כאן כלום מאז" פתח שטרן את דבריו "ביקשו ממני לעלות ולהגיד כמה דרוזים, כמה בדואים וכמה מוסלמים נהרגו. אני לא רוצה לעשות את החשבון הזה".
עוד הוסיף חה''כ שטרן לומר "אמא שלי באה מאושוויץ, בירקנאו. לאלפי דרוזים ובדואים, ליהודים וגם לילדים שלי תמיד אמרתי, שבבית שלי חינכו אותנו מסביב לשני עמודי יסוד. העמוד הראשון, הוא שלעולם תוודאו שלעם היהודי יש מדינה יהודית שיודעת להגן על עצמה - never again. מאיפה אמא שלי הביאה את הדברים האלה? מאושוויץ, בירקנאו. והעמוד השני, לעולם, אבל לעולם אל תעשו הבדלים בין בני אדם. לא לפי דת, לא לפי צבע ולא לפי העדפה מינית, בן אדם הוא בן אדם, הוא בן אדם. מאיפה אמא שלי הביאה את הדברים האלה?  בדיוק מאותו מקום, אושוויץ, ברקנאו. ודווקא בגלל שאנחנו נלחמים כתף אל כתף, אנחנו מעלים עכשיו את החשיבות של תיקון חוק הלאום".
את דבריו סיים באמירה "תיקון חוק הלאום קשור גם לבית המשפט העליון. 9 שופטים דנו לאחרונה בחוק הגיוס, חמישה מהם סימנתם כשמרנים ודתיים. אני לא מסמן אותם, בשבילי שופט הוא שופט, הוא שופט. ואתם יודעים שגם חמשת השופטים הצטרפו לארבעת האחרים כדי להסביר לכם מהו שוויון".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה