בארץ

התפילין של הרב קנייבסקי עומדות למכירה: המחיר נחשף

המכירה הפומבית, שתתקיים ב-21 ביולי 2024 בירושלים, מעוררת עניין רב בקרב אספנים ומאמינים כאחד. מחיר הפתיחה נקבע על 2,000 דולר, אך ההערכות מצביעות על מכירה אפשרית בטווח של 5,000 עד 10,000 דולר. עם זאת, בהתחשב בערך הרגשי והרוחני של הפריט, לא יהיה מפתיע אם המחיר הסופי יעלה על הערכות אלו
מערכת ice | 
הרב חיים קנייבסקי (צילום פלאש 90/ יעקב כהן)
בעולם היהדות האורתודוקסית, מעטים הפריטים שנושאים משמעות רוחנית וערך היסטורי כה עמוקים כמו התפילין של אחד מגדולי הדור. כעת, באירוע נדיר ומסעיר, רצועות התפילין של יד ושל ראש, שהיו שייכות לרב חיים קניבסקי זצ"ל, מוצעות למכירה פומבית, יחד עם זוג קופסאות התפילין המקוריות.
הרב קניבסקי, שנפטר בשנת תשפ"ב (2022), היה דמות מופת בעולם התורני. ידוע בשקידתו העצומה, הוא סיים את התלמוד הבבלי לראשונה בגיל 17 בלבד, והמשיך ללמוד בקצב מסחרר לאורך כל חייו. מדי שנה, הוא השלים את כל התורה, כולל שמונה דפי גמרא ביום, לצד לימוד מקביל בתלמוד הירושלמי, טור ושולחן ערוך.

המכירה הפומבית, שתתקיים ב-21 ביולי 2024 בירושלים, מעוררת עניין רב בקרב אספנים ומאמינים כאחד. מחיר הפתיחה נקבע על 2,000 דולר, אך ההערכות מצביעות על מכירה אפשרית בטווח של 5,000 עד 10,000 דולר. עם זאת, בהתחשב בערך הרגשי והרוחני של הפריט, לא יהיה מפתיע אם המחיר הסופי יעלה על הערכות אלו.
מה שמייחד את המכירה הזו הוא לא רק ערכן ההיסטורי של התפילין, אלא גם האפשרות המעשית להשתמש בהן. הרצועות, השמורות במצב טוב, ניתנות לחיבור לזוג תפילין חדשות, מה שמאפשר למאמינים להניח תפילין שהיו בשימושו של אחד מגדולי הדור האחרון.
המכירה מעלה שאלות מרתקות על הקשר בין קדושה ומסחר, בין זיכרון היסטורי וערך כספי. האם ראוי לסחור בחפצים בעלי ערך רוחני כה רב? מצד שני, האם אין זו דרך להנציח את מורשתו של הרב קניבסקי ולאפשר למאמינים להתחבר אליה באופן מוחשי?
ללא ספק, המכירה הפומבית הזו תהיה אירוע מרתק לצפייה, לא רק עבור הקהילה החרדית, אלא גם עבור כל מי שמתעניין בהיסטוריה יהודית, אספנות, ובנקודות המפגש המורכבות בין דת, מסורת ומודרניות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה