בארץ

שוב נדחו הצעות אי האמון בממשלה: "מחול האשמות"

נדחו הצעות אי האמון אותם הגישו סיעות האופוזיציה שטענה "הבירוקרטיה שלכם לא מצליחה לצפות את מה שהיא עצמה עושה". בתגובה ענו מהממשלה "לאופוזיציה אכפת רק מפוליטיקה ורק מהפלת הממשלה"
דורון בלוך | 
יאיר לפיד (צילום מסך ערוץ הכנסת)
אמש (שני) נדחו הצעות אי האמון שהגישו סיעות האופוזיציה. בצעה שהגישה סיעת יש עתיד תמכו 42 חברי כנסת, אל מול 3 שהתנגדו. בהצעות שהגישו סיעות ישראל ביתנו והימין הממלכתי תמכו 37 חברי כנסת, ללא מתנגדים או נמנעים. ובהצעה שהגישה סיעת המחנה הממלכתי תמכו 36 חברי כנסת, ללא מתנגדים או נמנעים. 
ראש האופוזיציה, חה''כ יאיר לפיד, אמר על הצעות אלו: ""נועה מרציאנו נרצחה ומתה בבית החולים שיפא שהמנהל שלו שוחרר בטעות מבולבלת של ממשלה שלא מצליחה לעשות שום דבר. מאז יש מחול האשמות. במקום פשוט לעשות את העבודה שלכם ולשמור על ביטחון ישראל, אם מישהו אחראי למותה של ילדה כמו נועה – אז לא לשחרר אותו כי הבירוקרטיה שלכם לא מצליחה לצפות את מה שהיא עצמה עושה".
עוד הוסיף לומר: "אנו הולכים לרגע שבו הממשלה תגיד מחוסר ברירה שסיימנו את שלב הלחימה העצימה והמלחמה נפסקת. אמרו להם לעשות עסקת חטופים, והם אמרו שלא כי זה כרוך בהפסקת המלחמה. ועכשיו יפסיקו את המלחמה בלי עסקת חטופים. והם מתים שם. וכל התרגילים נועדו להשכיח מאיתנו שהם מתים שם. הממשלה הזו לא מצליחה לנהל את המדינה, את המלחמה, את הכלכלה, את היחסים עם ארה"ב ומאבדת את החטופים שנמקים ונרצחים וגוועים מתחת לאדמה. כי הם לא מסוכלים לעשות את הדבר האנושי הפשוט כשהם באים לקבל החלטות הנוגעות לגורל המדינה – לחשוב על נועה מרציאנו ז"ל".
בשם הממשלה,  השיב השר המקשר בין הממשלה לכנסת, דוד אמסלם: "יש דרג שיושב בפרקליטות ובית המשפט העליון ומנהלים את המדינה איך שהם רוצים. אין חוק ואין דיין. לא משנה מה מחוקקים בכנסת. בימים האלו אנו רואים אנרכיה משתוללת ברחובות. היועמ"שים עושים מה שהם רוצים. יש פה פקידים שכל מטרתם זה להפיל את הממשלה. מר גיל לימון והיועצת המשפטית לממשלה. פקידים שאמורים להיות היועצים של הממשלה ולעזור לה. אין דבר שהם לא עושים כדי להפיל אותה ולעצור כל דבר ודבר".
עוד הוסיף אמסלם לומר: "אין מחלוקת לגבי הנושא של החטופים והבאתם כמה שיותר מהר לישראל. אני בעמדה שצריך להביא את כולם ביחד. לאופוזיציה אכפת רק מפוליטיקה ורק מהפלת הממשלה. מעולם לא ראיתי אופוזיציה כזו, מאז תולדות הכנסת ועד היום".
כאמור, ההצעות לא זכו לרוב ולכן נדחו. כמו כן, נזכיר כי זו הפעם השנייה במהלך החודש האחרון שעלו הצעות אי אמון בממשלה.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה