בארץ

ליברמן: "הלל הזקן היה חוטב עצים - גם גפני יכול"

חה''כ ליברמן אמר לחה''כ משה גפני: "כמו שיהושע בן נון היה לוחם גם גפני אתה יכול להצטרף לסיירת צנחנים" והטיח במפלגות החרדיות על עניין גיוס נשים ללוחמה: "מי היו יהודית ויעל אש חבר הקיני? כל מה שאתם מספרים זה המצאות"
דורון בלוך | 
אביגדור ליברמן (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי)
חבר הכנסת אביגדור ליברמן נאם מעל בימת הכנסת, שם התייחס לסוגיית הגיוס לצבא,  ובתוך כך התייחס לגיוס החרדים וגיוס נשים ללוחמה. "אני קורא גם לציונות הדתית שמשלמת מחיר יקר- הלוחמים. אותם לוחמים שגם לומדים תורה".
"לא יכול להיות שתהיה פה מצד אחד הקרבה ומצד שני משתמטים כמו גפני שלא עובד, לא משרת" אמר ליברמן והביא דוגמא מהמקורות "בדיוק כמו שהלל הזקן היה חוטב עצים גם גפני יכול להיות חוטב עצים. אין בזה שום פסול. כמו שיהושע בן נון היה לוחם גם גפני אתה יכול להצטרף לסיירת צנחנים. לא יקרה שום דבר".
בנוסף, התייחס לנושא גיוס נשים ללוחמה, ובחר להעביר למפלגות החרדיות שיעור קצר במקרא "מאיפה כל ההמצאות שלכם? דבורה הנביאה הייתה שרת הבטחון הראשונה בתולדות העם היהודי. ומה עם יעל אשת חבר הקיני?  הייתה לוחמת! הרגה את סיסרא. מצביא. מפקד של צבא חצור. מה עשתה יהודית? אותו הדבר".
"מי אמר שנשים לא יכולות להיות לוחמות?" שאל ליברמן "מי היו יהודית ויעל אש חבר הקיני? כל מה שאתם מספרים זה המצאות. כל המטרה שלכם. זה לשמור את המצביעים. לשמור אותם עניים, מסכנים, לתת להם פתק הצבעה עם אותה קצבה. כל מה שאתם עושים, זה חילול השם. אין בזה שום דבר יהודי".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה