בארץ

שיקלי נגד לפיד: "צעד פופוליסטי שפוגע במאמצי המלחמה"

נדחתה ההצבעה על חוק העלאת גיל הפטור ממילואים לאחר התנגדות מפלגת יש עתיד "נאשר רק לאחר שווידאנו, שממשלת ישראל מלאה חובתה באשר להרחבת מעגל המשרתים" השר שיקלי הגיב "צעד פופוליסטי למהדרין שפוגע במאמצי המלחמה".
דורון בלוך | 
עמיחי שיקלי, יאיר לפיד (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי)
היום (רביעי) נדחתה ההצבעה על חוק העלאת גיל הפטור ממילואים, וזאת על ידי התנגדות מפלגת יש עתיד.  חה״כ אלעזר שטרן מהמפלגה אמר "אני משוכנע שהלוחמים שמעל גיל 40, שנמצאים היום בשירות מילואים פעיל, רובם המוחלט עושה זאת מסיבות ערכיות ולא עקב חוק כזה או אחר, ולכן רובם המוחלט ימשיך לשרת". 
עוד הוסיף שטרן לנמק כי "הוועדה צריכה לצאת בקריאה ברורה, משרתי המילואים מעל גיל 40, צריכים להמשיך ולהתנדב מכיוון שהם הכי טובים שיש לעם הזה, ואנחנו כוועדה מתחייבים לתגמל אותם. במקביל, אני קורא למערכת הביטחון לפעול לתגמול מיוחד לאותו מיעוט משרת".
"אזרחי ישראל צריכים לדעת שממחר בבוקר אותם מילואימנקים הם אנשים שאנחנו נושאים אותם על כפיים. אמר שטרן והוסיף "את הארכת שירות המילואים נאשר רק לאחר שווידאנו, שממשלת ישראל מלאה חובתה באשר להרחבת מעגל המשרתים כמתחייב מהערכים הכי בסיסים של החברה הישראלית. הרחבה אמיתית, רק היא תביא להקלת עומס המילואים על אותם מילואימניקים חשובים כל כך".

יו''ר האופוזיציה יאיר לפיד כתב על כך בחשבון ה-X שלו: "ההתנגדות שלנו מנעה את העלאת הצעת החוק להצבעה. נמשיך להוביל את המאבק למען אנשי ונשות המילואים, משלמי המיסים שמחזיקים את המדינה על הכתפיים".
בתגובה לדברי לפיד, פרסם השר עמיחי שיקלי "בוא נניח שמחר בבוקר גייסנו אלפי חרדים לשירות קרבי. יש לנו טירונות, אימון מתקדם והכשרות נוספות של לפחות שמונה חודשים. זה לא פוטר את הצורך המיידי של צה״ל ולכן הצבעה נגד הארכה של שלושה חודשים לגיל שירות היא צעד פופוליסטי למהדרין שפוגע במאמצי המלחמה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה