בארץ

צעד כנגד הטרור: "גיבורי התרבות לא יהיו תמימי וסינוואר"

הצעת  חוק חדשה מציעה הקלה ברף ההפללה בעבירת ההסתה לטרור, מה שיחליף את ההסתברות למעשה טרור, להזדהות איתו בלבד: "חברה שבה גיבורי התרבות הם זמרים מעריכה שירה. חברה שבה גיבורי התרבות הם טרוריסטים מעריכה טרור"
דורון בלוך |  1
שמחה רוטמן (צילום יונתן זינדל פלאש 90)
הצעת חוק חדשה, המציעה להוריד את רף ההפללה בעבירת הסתה לטרור, תפעל בשני היבטים: הראשון הוא לצמצם את "המבחן ההסתברותי" הנדרש כיום בעבירה של פרסום דברי שבח, אהדה, עידוד, תמיכה או הזדהות עם מעשה טרור, מ"אפשרות ממשית" ל"אפשרות סבירה" שהפרסום יביא לעשיית מעשה טרור. וההיבט השני נועד להוסיף עבירה חדשה שעניינה פרסום דברי שבח, אהדה, תמיכה או הזדהות עם אדם המבצע מעשה טרור שהוא רצח. בעבירה חדשה זו, לדרישת היו"ר  חה''כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית), לא יידרש מבחן הסתברותי, אלא הוכנס בנוסח יסוד נפשי מיוחד של "במטרה להזדהות עם המעשה".
 "דנו רבות בבעייתיות של המבחן ההסתברותי בעניין הפתיחה בחקירה והגשת כתב אישום, והצעת החוק מבקשת להוריד את הרף מאפשרות ממשית לאפשרות סבירה שתביא למעשה טרור" אמר רוטמן על הצעת החוק "בנוסף, נניח שסינוואר הוא דמות מאוד ידועה ויצלחו לגביו את המבחן שמי שמזדהה איתו מזדהה עם ארגון טרור, אבל במקרים אחרים הרבה פעמים כאשר אדם יכתוב "כולנו עודאי תמימי" ללא התייחסות לשיוך הארגוני שלו, היום הוא לא יימצא ברובריקות ואפילו נתקשה להכניסו ישירות לסעיף ההזדהות. היום צריך לצלוח שני מבחנים ולשאול האם התקיים היסוד העובדתי הראשוני של העבירה ולאחר מכן עומד המחסום של "האפשרות הממשית", והצעת החוק מנסה להתמודד עם שניהם". 
חה"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) אמרה בוועדה "בהצעת החוק יש שכל אבל היא הצעת חוק "בקטנה", כאילו לרדוף אחרי עכברים. קורים דברים הרבה יותר חמורים של קשר עם טרור ועם חמאס ואת זה לא חוקרים. גם כשמצביעים על מקרה מסוים או איש מסוים כי שם זה בגדול".
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    זו הפלשתינאיות- גיבוריה הם טרוריסט וילדה טיפשה (ל"ת)
    ראובן 06/2024/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור