בארץ

לא שילמתם עם הרב קו? לא בטוח שאתם חייבים לשלם קנס

בדוח מבקר המדינה הוצגה תלונה שהוגשה על ידי הורים לקבוצת ילדים, אשר קיבלו קנס לאחר שלא תיקפו נסיעה באוטובוס מאחר ולא הייתה להם גישה למכשיר הכרטוס. הרשות הארצית לתחבורה הציבורית דחתה את התלונה שהגישו הורי הילדים, אך הנציבות לתלונות הציבור התערבה
מערכת ice | 
רב קו (צילום shutterstock)
היום (שני), פורסם דוח מטעם מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור, מתניהו אנגלמן, שחשף כשלים וליקויים בתפקודם של משרדים וגופים ממשלתיים שונים. בין הנתונים שהוצגו: הגוף שקיבל את מספר התלונות הרב ביותר, הסתרת דואר בידי הסניף המרכזי של הדואר במזרח ירושלים ועוד. אחת התלונות שהוצגו היא בנוגע לקבוצת ילדים שקיבלו קנס בגין אי-תשלום דמי נסיעה באוטובוס – למרות שלא הייתם להם גישה להגיע למכשיר הכרטוס.
הורים של חמישה ילדים הלומדים בבית ספר בחיפה הגישו תלונה לנציבות תלונות הציבור לאחר שילדיהם לא הצליחו לגשת למכשיר הכרטוס באוטובוס בשל צפיפות, אך קיבלו דוחות בגין אי-תשלום על דמי הנסיעה. הרשות הארצית לתחבורה ציבורית דחתה את הבקשות שהגישו הורי הילדים, למרות שבהנחיות מנהל הרשות הארצית למפעילים הובהר כי "אין לדרוש תעריף מוגדל באוטובוס שהיה עמוס נוסעים באופן שחסם את דרכו של נוסע למכשיר תיקוף תקין".
לאחר התערבות הנציבות, הרשות בחנה שוב את הבקשות והנחתה את חברת אגד לבטל את הדוחות ולהחזיר את הסכומים ששולמו. כמו כן, הרשות הודיעה לנציבות כי מדיניות האכיפה שונתה – ומעתה כל תלונה על פקח שנתן דוח אף שהייתה צפיפות באוטובוס תיחשב תלונה על חריגת המפעיל מהנחיות הקבועות, ותועבר להליך אכיפה ייעודי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה