בארץ

סמוטריץ': "אין לישיבות ראש לביקורות מציקות ומיותרות"

שר האוצר בלצלאל סמוטריץ' הגיב לפרסום כי פעל לבטל את בדיקות הנוכחות בישיבות ההסדר טען כי "זו הקנאה במפעל הישיבות הציוני דתי" והוסיף ש"לא ניתן להחיל את כללי השגרה על מציאות של ישיבה במלחמה"
דורון בלוך |  1
בצלאל סמוטריץ' (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הגיב היום (חמישי) בחשבון ה-X שלו לפרסום, שיחד עם שר החינוך יואב קיש פעל לביטול הביקורות שבדקו את הנוכחות בישיבות ההסדר "זו השנאה שמקלקלת את השורה" כתב "או שמא זו הקנאה במפעל הישיבות הציוני דתי, שמוביל בחוד החנית של לימוד התורה ושל קיום מצוות התורה של השירות הצבאי כבר עשרות שנים, וכפי שהדברים באים לידי ביטוי בצורה מעוררת השתאות במלחמה הנוכחית"
עוד הוסיף לשבח את עולם הישיבות: "את הישיבות הגבוהות, ישיבות ההסדר והמכינות של הציונות הדתית צריך להעלות על נס. לחבק, לתמוך, לסייע, לפתח, לשכלל ולתקצב הרבה יותר. בית גידול לערכים, למסירות, להקרבה ולערבות הדדית גדולים כל כך הוא ההשקעה הכדאית ביותר לכל עם חפץ חיים ולכל משקיע רציונלי שמחפש למקסם את התשואה להשקעה".
בהמשך דבריו, תוקף סמוטריץ' "ומול זה יש אנשים קטנים ואובדי דרך בתקשורת מרעילה שמנסים לפגוע ולקנטר במקום לתמוך, לעודד ולהוקיר. אבל אצלינו האהבה היא שמקלקלת את השורה. הישיבות נושאות בעול במסירות ובאמונה. מתמודדות עם אחוזי גיוס מילואים אדירים של בחורים, אברכים, רבנים ומנהלים, מעניקות תמיכה ללוחמים ולמשפחותיהם, מתמודדות עם שכול, ליווי וניחום משפחות, ופציעות בגוף ובנפש, מפיחות רוח עוצמה ונחישות בתלמידיהן המשרתים ודרכם בלוחמים והמפקדים כולם. בין לבין הם יוצאים לרענון, משקיעים במשפחה ומאזנים בין זה לשמירת שגרת הלימוד. ספרא וסייפא למהדרין".
"וכן, אין להן ראש וקשב לביקורות מציקות ומיותרות. וגם לא ניתן להחיל את כללי השגרה על מציאות של ישיבה במלחמה" אמר וחיזק את ההחלטה לביטול הביקורות " טוב עשה משרד החינוך שקיבל החלטה בראשית המלחמה לא לבצע ביקורות בישיבות המשרתות ולתת אמון בראשיהן ומנהליהן "כי באמונה הם עושים". ההחלטה של כמה פקידים לחדש את הביקורת היא שגויה ונובעת מן הסתם מחוסר הבנה והיכרות עם עולם הישיבות ומחוסר רגישות למורכבות ולאתגר. וזה בדיוק המקום שלנו כשרי ממשלה וכמי שאמונים על המדיניות".
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    סמוטריץ עצמו לא נכח בישיבה בה היה רשום.
    סארומן 06/2024/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נרשם ולמד משפטים בזכות דחיית השירות .- רימה את המדינה,הוא רואה בזה דבר תקין.ח
    סגור